Pašlaik notika 97. galveno pasaules kino balvu pasniegšanas ceremonija – "Oskars-2025". Negaidīti "Plūsma. Pēdējais kaķis uz Zemes" kļuva par labāko animācijas filmu, apsteidzot populāros "Prāta spēle 2" un "Savvaļas robots". Līdz ar to Latvijas autori pierādīja, ka iespējams veidot izcilus animācijas filmas, pat neiesaistot visā pasaulē pazīstamu studiju lielos budžetus. Turklāt šī skaisti animētā filma, kas stāsta mistisku stāstu par tumši pelēku kaķi un viņa pavadoņiem, tika pilnībā izveidota bezmaksas 3D redaktorā Blender.
Šī programma ir viena no labākajām bezmaksas animācijas programmām. Bet kā iespējams izveidot tik jaudīgu animācijas filmu, izmantojot bezmaksas programmatūru? Scenārists un režisors Gints Zilbalodis dalījās ar savu pieredzi.
Latvijas režisors pastāstīja, ka sāka strādāt pie "Plūsma. Pēdējais kaķis uz Zemes" jau 2019. gadā un izvēlējās Blender EEVE renderēšanas dzinēja dēļ, kas strādā reāllaikā. Renderēšanas ātrums un pat tikai ātra failu atvēršana palīdzēja "ietaupīt daudz laika un nervu". Turklāt Blender iestatījumu elastība ievērojami atviegloja procesu.
2021. gadā Gints piesaistīja speciālistus rigs izveidei un izstrādātājus, lai izveidotu speciālus skriptus, kas optimizēja darba procesu. Viņš izstrādāja sākuma ainas, bet dizaina komanda tās detalizēja, pievienojot veģetāciju, rekvizītus un apkārtējās vides elementus. Konceptu mākslinieki izstrādāja arhitektūras objektus, bet citi komandas dalībnieki nodarbojās ar instrumentu izveidi darbam.
Ūdens bija viens no galvenajiem filmas elementiem. Pie tā strādāja Mārtiņš Upītis, kurš izstrādāja specializētu Blender papildinājumu ūdens efektiem, bet Konstantīns Višņovskis nodarbojās ar mazākām simulācijām, piemēram, šļakatām. Viņš arī pētīja stilizētas kažokādas un spalvu tehnikas, strādājot ar šeideriem.
Pārsteidzošs brīdis bija 2022. gadā, kad pievienojās Beļģijas un Francijas producenti Take Five un Sacrableu Productions. Viņi palīdzēja izstrādāt jaunus rīkus un rigs, lai uzlabotu personāžu animāciju.
Runājot par Blender apgūšanu, Gints saka, ka mācījās tiešsaistē, kamēr Konstantīns rakstīja skriptus. Viņš arī norāda, ka vairums animatoru pierada pie Blender tikai nedēļas laikā, taču mācību process nekad neapstājas.
„Es vēl joprojām jūtu, ka ir ļoti daudz lietu, ko nezināšu par Blender vai citām programmām”, piebilst Gints. „Ar tik gariem projektiem dažreiz aizmirsti to, ko iemācījies pirms pieciem gadiem”.
Strādājot, viņš pakāpeniski atjaunināja Blender no versijas 2.8 alpha līdz 3.3, bet gala posmā apgaismošanai pārgāja uz versiju 4.6.
„Pirms katra atjauninājuma testējām failus, lai pārbaudītu, vai nav problēmu”, viņš saka. „Kaut kas salūza, bet kopumā darba process palika stabils”.
Komanda izmantoja dažādus papildu spraudņus, tostarp:
- GeoScatter — veģetācijas un apkārtējās vides objektu ģenerēšanai,
- Animation Layers — lai manuāli radītu "kustīgās kameras" efektu,
- Cell Fluids — lielām vilnēm,
- FLIP Fluids — sīkākām detaļām ūdens simulācijās.
Gints pateicās Blender, saņemot balvu:
„Jebkuram bērnam tagad ir instrumenti, lai radītu filmas, kas varētu uzvarēt "Oskaru"”, viņš sacīja. „Tas nav kompromiss — Blender ir tikpat labs kā jebkura cita programmatūra, un mēs to izmantosim manai nākamajai filmai”.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra