MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Zinātne un Kosmoss

NASA parāda brīdi, kad tika pārvarēta skaņas barjera - īpašā attēlā no reaktīvās lidmašīnas XB-1 lidojuma

NASA parāda brīdi, kad tika pārvarēta skaņas barjera - īpašā attēlā no reaktīvās lidmašīnas XB-1 lidojuma
0 0 18 0

Boom Supersonic un NASA publiskoja īpašu foto, kas tika uzņemts XB-1 reaktīvā lidmašīnas lidojuma laikā, kurā attēlots brīdis, kad tiek pārvarēts skaņas barjers.

Lai iemūžinātu šo ikonisks mirkli, komandas izmantoja šlierens-uzņemšanu — metodi, kas ļāva vizualizēt triecienvilni, kas radās, kad XB-1 šķērsoja gaisu ar virsskaņas ātrumu. Papildus speciālisti savāca datus par lidmašīnas akustisko parakstu konkrētā vietā maršrutā, un turpmākā analīze parādīja, ka skaņas sprādziens nenonāca līdz zemei.

«Šis attēls padara neredzamo redzamu — pirmā Amerikas Savienoto Valstu civilā virsskaņas reaktīvā lidmašīna, kas pārvar skaņas barjeru,» sacīja Bleistons Šolls, Boom Supersonic dibinātājs un izpilddirektors. «Mēs arī apstiprinājām, ka XB-1 neizradīja skaņas sprādzienu, kas atver ceļu lidojumiem pār krastiem ar 50% lielāku ātrumu.»

XB-1 lidmašīna ir 19 m gara, tās spārnu vēziens ir 6 metri un tai ir 3 GE J85-15 dzinēji, kas sniedz aptuveni 5,6 t vilci. Janvārī XB-1 prototips kļuva par pirmo neatkarīgi izstrādāto reaktīvo lidmašīnu, kas lidoja ar ātrumu, kas pārsniedz skaņas ātrumu, un februārī tas veica otro testu lidojumu, kura laikā tika iegūts iepriekš minētais uzņēmums.

Akustiskā lidojuma modelis ārpus Mahas robežām. Avots: Pensilvānijas universitāte

Šlierens-uzņemšana prasa izcilus lidojuma apstākļus un augstu pilotu prasmi. Boom Supersonic izmēģinājumu pilots Tristans «Džepetto» Brandenburgs veiksmīgi izvietoja XB-1 konkrētā laikā iepriekš noteiktā punktā virs Mohaves tuksneša, kas ļāva NASA iemūžināt gaisa blīvuma izmaiņas ap lidmašīnu, kad tā lidoja uz saules fona ar ātrumu, kas pārsniedz 1 Maha.

Lai pilotu vadītu uz noteiktiem maršruta punktiem, XB-1 komanda izstrādāja īpašu programmatūru, izmantojot NASA sākotnējos aprēķinus, bet turpmāk kosmiskā aģentūra iemūžināja lidojumu, izmantojot speciālus teleskopus ar filtriem, kuri atklāj gaisa plūsmas traucējumus, piemēram, triecienviļņus ap virsskaņas lidmašīnu.

Attiecībā uz skaņas sprādziena datiem tie tika iegūti no mikrofonu un skaņas spiediena līmeņa reģistrēšanas ierīcēm, un turpmākā analīze pierāda, ka lidojums bez skaņas sprādziena traucējumiem ir iespējams (tam līdzīgas iespējas ir apstiprināti arī agrākie NASA pētījumi par potenciālo virsskaņas komerciālo ceļojumu uzsākšanu sabiedrībai).

Februārī Boom Supersonic paziņoja, ka izmantotie dati, kas iegūti XB-1 testlidojuma laikā, lai ieviestu Boomless Cruise savā virsskaņas lidmašīnā Overture — tehnoloģija, kas ļaus tai lidot ar ātrumu līdz 1,3 Maha, neradot dzirdamu skaņu, samazinot lidojuma laiku no krasta līdz krastam ASV 90 minūtēs.

Boom Supersonic apgalvo, ka tai ir 130 pasūtījumi un priekšpasūtījumi uz Overture no United Airlines, American Airlines un Japan Airlines. Pagājušajā gadā uzņēmums pabeidza Overture Superfactory rūpnīcas celtniecību Grīnsboro, Ziemeļkarolīnā — tā paredz ražot 66 Overture lidmašīnas gadā.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti