Bijušais spēļu dizaineris no Ensemble Studios pastāstīja, kā Microsoft piespieda Age of Empires 2 izstrādātājus pievienot korejiešus, un tas beidzās ar arestu.
Iedomājieties, ka mierīgi strādājat pie spēles paplašinājuma, viss norit pēc plāna, komanda pat apsteidz grafiku, un pēkšņi ierodas lielais izdevējs, sakot: “Pievienojiet korejiešus.” Tieši tā 1999. gadā notika ar Ensemble Studios komandu Age of Empires 2: The Conquerors izstrādes laikā.
Spēļu dizaineris Sandy Petersen pakalpojumā X (Twitter) atklāja, kā Microsoft lika veikt izmaiņas, kas viņam šķita bezjēdzīgas. Sākotnēji The Conquerors bija plānots pievienot četras jaunas civilizācijas: spāņus, actekus, hunus un maijus. Taču tad Microsoft nolēma, ka spēlē noteikti jābūt korejiešiem. Pētersons teica, ka korejieši vēsturiskā izpratnē nebija iekarotāji, tāpēc tie nesaskan ar paplašinājuma koncepciju. Bet Microsoft nepiekrita, un to galvenais arguments bija tāds, ka StarCraft pārdeva 3 miljonus eksemplāru Korejā.
Spēļu dizaineris mēģināja izskaidrot, ka StarCraft nebija korejiešu frakciju, tātad spēles panākumiem nebija sakara ar Korejas esamību vai neesamību tajā. Taču Microsoft tas neinteresēja — uzņēmums vienkārši atkārtoja par pārdošanu. Galu galā nācās pievienot korejiešus, bet laika tam nebija.
In 1999, I was assigned to design the expansion pack to Age of Empires 2. I chose The Conquerors as the theme, and wishing to have 4 civs (as we had on Rise of Rome), I chose the Spanish, the Aztecs, the Huns, and the Mayans.
The project went ahead extremely well. We were… pic.twitter.com/b7Af0djI8a
— Sandy Petersen (@SandyofCthulhu) March 18, 2025
Izmaiņas spēlē vajadzēja veikt piecas nedēļas pirms izdošanas. Šīs steigas dēļ tajā parādījās vēsturiskas kļūdas (kas izraisīja arestu):
- Japānas jūru nosauca par Japānas jūru, bet Korejā to dēvē par Austrumu jūru (tāpēc viņi to uztvēra bez entuziasma)
- Turecku kuģu dizains korejiešu kuģiem
- Japānas iebrukuma Korejā (1592-1598) pieminēšana — šis temats 2000. gadā bija īpaši sāpīgs vēstures neatrisināto jautājumu dēļ
Un šeit mēs nonākam pie visinteresantākā, kas notika pēc paplašinājuma izdošanas — Dienvidkorejā izcēlās skandāls dēļ vēsturiskajām neprecizitātēm The Conquerors. Un, kā stāsta Pētersons, tas pat noveda pie tā, ka Microsoft pārstāvim Korejā arestā. Viņu kādu laiku turēja apcietinājumā — iespējams, kaut kur "pagrabā" (bet ne tādā, kādi ir spēlēs)
Kas attiecas uz pārdošanu — Microsoft sapņoja atkārtot StarCraft panākumus, taču tas neizdevās. Lai arī kopējie The Conquerors pārdošanas apjomi bija labi, Korejā spēli neuztvēra tā, kā kompānija cerēja. Pētersons situāciju kopsavilka skarbi: “Kad kāds vienkārši atkārto iepriekšējo argumentu, kļūst skaidrs, ka tas vairs nav balstīts uz loģiku vai intelektu.”
Starp citu, 2025. gadā uz Age of Empires 25. gadadienu Microsoft korporācija veica vairākus paziņojumus, kas saistīti ar šo sēriju. Tas bija par Age of Empires 4 un atjauninātās Age of Empires II izdošanu uz Xbox Series X|S, kā arī par mobilo Age of Empires.
```
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra