MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
IT-bizness

Marks Cukerbergs 4 gadu laikā iztērēja 45 miljardus ASV dolāru savam sapnim par "meta-visumu" - tikpat daudz, cik Musks samaksāja par Twitter.

Marks Cukerbergs 4 gadu laikā iztērēja 45 miljardus ASV dolāru savam sapnim par "meta-visumu" - tikpat daudz, cik Musks samaksāja par Twitter.
0 0 10 0

Ir pagājuši vairāk nekā četri gadi kopš Marka Cukerberga pārdēvēšanas no Facebook uz Meta un ieguldīšanas vairāk nekā desmitiem miljardu savā vīzijā par metaversu. Tomēr realitātē uzņēmums ir maz ko demonstrējis, kas radītu atbilstību ieguldījumu summas lielumam, tādējādi radot šaubas par stratēģijas dzīvotspēju.

Patiesībā Cukerberga sapnis par metaversu ir pārvērties finansiālajā nepatikšanā, kas šajos gados noēdusi iespaidīgus $45 miljardus — tas ir aptuveni līdzvērtīgs tādu tīmekļu kā Snap un Pinterest kopējai tirgus kapitalizācijai vai summai, ko Īlons Masks samaksāja par Twitter.

Vairāk nekā desmit bijušie augstākie Reality Labs darbiniekiReality Labs, agrāk Oculus VR, ir Meta Platforms pētniecības nodaļa, kas ražo virtuālās un paplašinātās realitātes aparatūru un programmatūru, ieskaitot virtuālās realitātes austiņas, piemēram, Quest un tiešsaistes platformas, piemēram, Horizon Worlds. aprakstīja savu nodaļu (caur TechSpot) kā „nefunkcionālu un neorganizētu” — biežās vadības maiņas un pastāvīgās personāla izmaiņas radījušas haosu, jo daudzi vadītāji nākuši no citām Meta nodaļām, neskatoties uz pieredzes trūkumu AR un VR jomā.

„Bija diezgan haotiski. Programmatūrā jūs varat to izlabot, jo jūs pastāvīgi kļūdāties un maināt lietas. Aparatūrā — jūsu kļūdas ilgstoši paliek nemainīgas,” kāds bijušais darbinieks teica intervijā Yahoo Finance 2024. gadā. Cits piebilda: „Viņi spēlē biroja loteriju. Viņi piesaista AR cilvēkus, kuri patiesībā to nesaprot. Tā ir aparatūra un pieredze, nevis jūsu plaukstā esošā ziņu lenta”.

Ja ņem vērā precīzus finanšu datus, Reality Labs zaudējumi pieauga no gada uz gadu: vairāk nekā $6 miljardi 2020. gadā, $10 miljardi 2021. gadā, $13 miljardi 2022. gadā un visbeidzot $16 miljardi 2023. gadā. Pirmajā ceturksnī 2024. gadā zaudējumi sasniedza vēl $3,6 miljardus, faktiski iznīcinot 2022. un 2023. gadu peļņu.

Meta ideju par metaversu tās uzsākšanas brīdī kopumā uztvēra pozitīvi, un daži mediju nozares giganti, tostarp Disney, sekoja piemēram — ar vienīgo izņēmumu, ka „peles” uzņēmums pilnībā likvidēja savu nodaļu pirms diviem gadiem restrukturizācijas laikā, kamēr Cukerbergs spītīgi turpina censties noturēt šo ideju. Pagājušajā gadā viņš brīdināja, ka metaversa zaudējumi turpinās „būtiski pieaugt”, lai gan tas nenozīmē konkrēti neko.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti