MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Auto

Ķīnas elektromobiļu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par 48%

Ķīnas elektromobiļu pārdošanas apjomi Eiropā samazinājās par 48%
0 0 6 0

2024. gada augustā Ķīnas autobūvētāji Eiropā pārdevuši vismazāk elektromobiļu pēdējo 18 mēnešu laikā. Pagājušajā mēnesī reģistrāciju skaits samazinājās par 48%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Šis kritums izraisīja Ķīnas zīmolu tirgus daļas samazināšanos otro mēnesi pēc kārtas.

Šī situācija tiek skaidrota ar pieaugušajiem nodokļiem, ko Eiropas Savienība noteica uz Ķīnas elektromobiļiem vasaras sākumā — līdz 38%. Ķīnas SAIC Motor piederošais britu zīmols MG zaudēja pirmo vietu Eiropā saistībā ar ievērojamu pārdošanas kritumu — par 65%. Vienlaikus Ķīnas konkurents BYD, kurš ir jaunpienācējs Eiropas tirgū, spēja palielināt pārdošanas apjomu par 19%, kas ļāva tam izvirzīties pirmajā vietā.

ZīmolsReģistrāciju skaits 2024. gada augustāGada pārmaiņas
BYD3329+19%
MG3037-65%
Xpeng675+519%
Great Wall205N/D
Zeekr161N/D
NIO153-71%
Visi Ķīnas zīmoli14843-48%

Eiropas elektromobiļu tirgus piedzīvo kopēju pieprasījuma kritumu. No janvāra līdz augustam jaunu elektrisko auto reģistrācijas samazinājušās par 5,5% pēc tam, kad lielākie tirgi, piemēram, Vācija, atcēla pircēju stimulēšanas pasākumus.

Ķīnā ražotu elektromobiļu pārdošanas tendences pēc nodokļu ieviešanas bija nevienmērīgas. Piemēram, Apvienotajā Karalistē un Norvēģijā — valstīs, kuras nesekoja Eiropas Savienības piemēram, elektromobiļu reģistrāciju skaits augustā pieauga.

Starp rietumu zīmoliem, piemēram, BMW, Mercedes-Benz Group un Renault, augusta reģistrācijas visā reģionā samazinājās par 50% vai vairāk. Tomēr populārās Volvo EX30 pārdošanas palīdzēja dubultot mātes uzņēmuma Geely Holding Group pārdošanas apjomus. Tesla, kas daļu no saviem automobiļiem Eiropā importē no Ķīnas, reģistrāciju skaits pieauga par 7%.

Interesanti, ka Dataforce un Jato analītiķi neuzskata Volvo par Ķīnas zīmolu. Zviedrijas elektromobiļu ražotājs Polestar, kuras daļa pieder Geely dibinātājam Li Šu Fu, Jato neuzskata par Ķīnas zīmolu, lai gan Dataforce tirgus aprēķinos tas tiek iekļauts Ķīnas zīmolu kategorijā.

Avots: bloomberg

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti