Agrāk Eiropa paaugstināja nodevas Ķīnas elektromobiļiem līdz 38,1%.
Ķīnas elektromobiļu ražotāji aicina ieviest 25% nodevu Eiropas automobiļiem ar iekšdedzes dzinējiem (ĪD). Šis priekšlikums ir atbilde uz Eiropas Savienības lēmumu paaugstināt importēšanas nodevas Ķīnas ražotajiem elektromobiļiem līdz 38,1%.
Priekšlikums tika izteikts slēgtas tikšanās laikā Pekinā otrdien starp Ķīnas Tirdzniecības ministriju un sešu Eiropas un četru Ķīnas automobiļu ražotāju pārstāvjiem, kā arī dažādu rūpniecības un pētniecības organizāciju pārstāvjiem, ziņo CCTV. 2023. gadā Ķīnā tika importēti apmēram 250 tūkstoši ĪD automobiļu ar 2,5 litru un lielāku dzinēju.
Pagājušajā nedēļā ES paziņoja, ka plāno paaugstināt nodevas Ķīnas elektromobiļiem pēc izmeklēšanas. Visvairāk cieta valsts ražotājs SAIC Motor (agrāk Shanghai Automotive): kopējās nodevas tam sasniedza 48,1%. SAIC ietver tādus zīmolus kā MG un IM. Maijā MG kļuva par visvairāk pārdoto Ķīnas elektromobiļu zīmolu Vācijā.
Tikšanās laikā Ķīnas tirdzniecības pārstāvis arī apsūdzēja ES izmeklēšanas izmantošanā kā ieganstu nodevu paaugstināšanai. Eiropas Komisijas (EK) viedoklis ir, ka jaunās nodevas ir paredzētas godīgas konkurences nodrošināšanai. Ķīnieši 2023. gadā palielināja savu tirgus daļu ES elektromobiļu tirgū līdz 8,2%, salīdzinot ar 0,5% 2019. gadā. Viņi arī gatavojas vietējai ražošanai Eiropā.
BYD būvē automobiļu rūpnīcu Ungārijā, Segedā, kuras ražošana jāsāk 2025. gadā. Tikmēr otrdien no Stellantis rūpnīcas Polijā nāca ķīniešu Leapmotor T03. Great Wall Motor (GWM) meklē vietu automobiļu rūpnīcai Eiropā un ziņots, ka tā izvēlas starp Vāciju, Čehiju, Poliju un Ungāriju. Pēc uzņēmuma datiem, valsts uzņēmums Chery Auto paziņoja par automobiļu rūpnīcas celtniecību Barselonā (Spānija).
Neraugoties uz nodevām, daži Ķīnas elektromobiļu ražotāji, piemēram, BYD, iespējams, spēs segt papildu izmaksas. BYD tika noteiktas papildu nodevas 17,4% apmērā, kas ir zemākā likme starp trim Ķīnas ražotājiem, kuriem Eiropas Komisija pievērsa īpašu uzmanību, un zemāk par vidējo nozarē (21%).
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra