Pirmais privātais pavadoņa aerokosmiskā lidmašīna, kas pārsniedza skaņas ātrumu, paceļas debesīs kopš Konkordes tika izņemts no ekspluatācijas pirms divdesmit gadiem. 22. marta pārskaņas demonstrētājs Boom XB-1 veiksmīgi pabeidza savu pirmo lidojumu Mojāves aviācijas un kosmosa ostā, Kalifornijā.
"Šodien XB-1 veica lidojumu pa tām pašām svētajām gaisa telpām, kur 1947. gadā pirmo reizi pārsniedza skaņas barjeru Bell X-1," teica Bleiks Šols, Boom Supersonic dibinātājs un izpilddirektors. "Es ilgi gaidīju šo lidojumu kopš Boom dibināšanas 2014. gadā, un tas ir svarīgs solis mūsu ceļā uz pārskaņas ceļojumu piedāvāšanu pasažieriem visā pasaulē."
Pirmajā lidojumā būtībā bija jāpierāda, ka lidmašīna spēj lēkt un saglabāt konstrukcijas integritāti. XB-1 demonstrētāja stūrē bija izmēģinātājs Bils "Dots" Šumeikers. Aiz viņa, uz pārskaņas lidmašīnas T-38, sekoja izmēģinātājs Tristans "Džepeto" Brandenburgs, kura mērķis bija novērot lidojumu un apstiprināt augstumu un ātrumu.
Lidmašīnai XB-1 ir garums 19 m, spārnu platums 6 m un 3 dzinēji GE J85-15, kas nodrošina aptuveni 5,6 tūkstošu spēku. Pirmajā lidojumā lidmašīna paceļas līdz 2170 m augstumā un attīstīja ātrumu līdz 440 km/h.
Tas pilnīgi nav tie rādītāji, ko gaidītu no pārskaņas lidmašīnas. Tomēr Boom apgalvo, ka, kad XB-1 aerodinamiskie raksturlielumi un lidošanas spējas tiks apstiprinātas, lidmašīna varēs palielināt ātrumu, un nākamajos pārbaudījumos plānots pārsniegt 1 Maļu ātrumu - vairāk nekā 1000 km/h.
XB-1 ievieš vairākas inovācijas, tostarp paplašinātās realitātes sistēmu, digitalizētu aerodinamiku, iegūtu no ogļu kompozīta konstrukciju un pārskaņas gaistoņus, kas palēnina ienākošo gaisu līdz nepārkaņamais ātrumam. Tas ļauj lidaparātam izmantot parastus reaktīvos dzinējus.
XB-1 mērķis ir palīdzēt izstrādāt tehnoloģiju, kas tiks izmantota Boom Supersonic uzņēmuma pārskaņas reaktīvajā lidmašīnā Overture, kas paredzēts pārvadāt līdz pat 80 pasažieriem ātrumā 1.7 Maļa.
Avots: newatlas
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra