MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Dažāds

Indieši, kuri 2016. gadā katrs samaksāja 1000 ASV dolāru par Tesla iepriekšēju pasūtījumu, šo automašīnu nesaņēma, taču naudu nav viegli atgūt.

Indieši, kuri 2016. gadā katrs samaksāja 1000 ASV dolāru par Tesla iepriekšēju pasūtījumu, šo automašīnu nesaņēma, taču naudu nav viegli atgūt.
0 0 3 0

Nesen Tesla 2016. gadā atklāja iepriekšējās rezervācijas vietni Indijā, bet līdz šim nav pārdevusi elektroautomobiļus valstī, kas ir trešais lielākais automobiļu tirgus pasaulē.

Vishal Gondal — medicīnas jaunuzņēmuma GoQii izpilddirektors un ilggadējs Elonu Musku fane — bija viens no pirmajiem, kas samaksāja rezervāciju par automobili. Uz laiku pakalpojums izmaksāja 1000 dolāru un vīrietis nedzīvoja naudu, lai gan nebija skaidrības, vai Tesla sāks automobiļu piegādi Indijā. Pēc 7 gadiem gaidīšanas beidzot Gondal nolemj atcelt rezervāciju — un tas bija jauna pārbaudījuma sākums. Pusgadu vīrietis bombardēja Tesla ar vēstulēm un nesaņēma atbildi — atgriešana beidzot notika, bet nekādu atvainojumu klientam nepiedāvāja.

Saskaņā ar Rest of World, Vishal Gondal nav vienīgais, kurš nonācis līdzīgā situācijā. Daži stāsta, ka neizdevās gaidīšanas dēļ ir piedzīvojuši Tesla vilšanos un beigās pārslēgušies uz citiem elektroautomobiļu ražotājiem, bet paši uzticamākie fani turpina gaidīt savu "zaudējumu".

"Būtu dīvaini teikt, ka es atkārtotu šo", — saka Amit Bhavani, tehniskā bloga PhoneRadar dibinātājs, kurš iepriekšējā gadā 2016. gadā rezervēja Model 3. "Ja es ieraudzītu Haidarabadā izstādes zāli ar atbilstošu servisa centru, tad iespējams. Bet es vairs neuzticēšos Muskam".

Bhavani arī saņēma savu naudu nekavējoties — šo procesu paātrināja viņa YouTube video par Tesla pasūtījuma atcelšanu. Viņš arī aprakstīja savas problēmas vairākos rakstos uz X.

"Kāds vienkārši pārmesti mani, atmaksa man naudu, lai es klusētu," viņš teica. "Es uzzināju, ka parasti cilvēki, kuri atceļ rezervāciju, naudu nesaņem, bet tikai ietekmīgie cilvēki vai cilvēki ar zilām atzīmēm toreiz".

2016. gadā Tesla lēmums atvērt Model 3 iepriekšējās rezervācijas Indijā bija saņemts ar lielu sajūsmu. Pāris stundu laikā daži nozīmīgi valsts tehniskie un biznesa līderi rezervēja automašīnas un šo informāciju arī dalījās sociālajos tīklos. Kopš tā laika Musk katru reizi nosauc jaunu Tesla Indijas ienākšanas datumu: 2017. vasara, 2019. gadā un "ja iespējams" vidū 2023. gadā.

Tesla pat reģistrēja savu Indijas meitu uzņēmumu Benģalūrā 2021. gada janvārī, bet līdz šim valstī nav oficiāla kanāla, lai iegādātos Tesla automašīnu.

Kad Musk sākumā 2024. gada paziņoja par savu plānu apmeklēt Indiju, daudzi cerēja, ka Tesla beidzot atkal runās par ražošanu valstī. Tomēr tikai divas dienas pirms ieplānotās brauciena Musk to atcēla, un nedēļu vēlāk devās uz blakus esošo Ķīnu.

"Cilvēki, kuri rezervēja apmēram pirms 8 gadiem — tie nav cilvēki, kuri uztraucas par 1000 dolāru summu," teica Yugal Joshi, starptautiskā pētījumu kompānijas Everest Group partneris.

Joshi piebilda, ka ieguldījumu aizkavēšanas (zināmiem ziņojumiem, ražošanas un gigafabrikas izveides) un nesenā Musk brauciena atcelšana uz Indiju kombinācija ar viņa "tuvināšanos Krievijai" sarežģī situāciju jau tā neskaidrā vidē.

Pirms vairākiem gadiem Tesla mājaslapā bija parādījusi atcelšanas pogu, kad potenciālais klienti pieslēdzās sistēmai, tomēr tagad šo opciju ir noņēmuši un aizstājuši ar e-pasta adresi, stāsta Tesla Club India internetkopienas līdzdibinātājs Nikhil Chaudhary. Kopienai ir vairāk nekā 18 600 abonentu uz X un tā, starp citu, nodarbojas ar to, ka palīdz cilvēkiem atcelt rezervācijas Tesla automašīnām. Dažreiz ir jāmeklē uzņēmuma darbiniekus LinkedIn, lai atsauktu pieprasījumu.

Varun Krishnan, tehniskā bloga FoneArena dibinātājs, apgalvo, ka ir pirmais, kurš rezervēja Model 3 Indijā. Viņš stāsta Rest of World, ka saņēma atgriezto maksājumu 1000 dolāros 2022. gada janvārī pēc vairākiem mēnešiem komunikācijas ar Tesla darbiniekiem Honkongā un Kalifornijā.

2024. gadā Tesla atgriezums, iekļaujot inflācijas korekciju, bija jāsasniedz 1300 dolārus, bet uzņēmums atgriež tikai 1000 dolārus.

"Mēs jokojam par to, cik vērti būtu šie 1000 dolāri, ja mēs vietā ieguldītu akcijās Tesla," teica Gondal, kurš tagad brauc ar Audi e-tron.

2016. gadā Tesla akcija maksāja 16 dolārus par gabalu, bet tagad ir pieaugusi 10 reizes.

Vairākus gadus galvenā problēma Tesla Indijā bija milzīgā importa nodokļa, kas gandrīz dubultoja automobiļu cenas. 15. marta Indijas valdība piedāvāja to samazināt par 15% — par automobiļiem vērtībā 35 000 dolāru gadā 8 000 vienību apmērā, ja ražotāji trīs gadus uzsāktu vietējo ražošanu.

Elons Musks satiekas ar Indijas premjerministru Narendru Modiju ASV, 2023. gada 20. jūnijā. Foto: Indijas preses birojs

Saskaņā ar Financial Times ziņojumu, Tesla plāno nosūtīt darbiniekus no ASV, lai atrastu vietu gigafabrikas izveidei Indijā līdz 3 miljardu dolāru apmērā. Uzņēmums arī "meklē nodokļu atbrīvojumu gadījumā", stāsta Mahesh Murti, vides un digitālā mārketinga uzņēmumu Seedfund un Pinstorm dibinātājs. Murti sākotnēji rezervēja divas Model 3 2016. gadā, bet nestādās konfrontācijā par atgriešanu, jo uzskata, ka Tesla attiecas pret Indiju pārāk optimistiski, vienkārši apstākļi vēl nav izveidojušies. Pēc Murti vārdiem, Indijas automobiļu ražotāju apvienības biedri "intensīvi lobēja Tesla nepiegājienu".

Ankur Bisen, konsultāciju uzņēmuma Technopak vecākais partneris, saka, ka tirgus atrodas nedaudz citā stāvoklī nekā tad, kad Tesla plānoja ienākt Indiju ekosistēmā.

"2016. gads bija pilnīgi citāds laikmets attiecībā uz elektroautomobiļu nobriešanu. Ēn Tesla mēs neko citu nepazinām".

Saskaņā ar Everest Group Yugal Joshi sacīja, ka indiesu aizrautība ar Teslu atbilst pasaules tendencēm. Viņš teica, ka uzņēmums "pārspēja savus konkurentus minimalistisko dizainu, funkcijām, tehnoloģiju integrāciju un vēršanos uz braukšanas pieredzi".

"Teslas īpašnieks var izskatīties stilīgi un izcelties. Cilvēki ar naudu varētu tērēt veselas bagātības tikai par šīm divām lietām".

Pēc Rest of World materiāliem

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti