Pēc tam, kad Īlons Masks iegādājās sociālo tīklu Twitter (tagad X), daži izteica bažas, ka jaunais īpašnieks izmantos šo sociālo tīklu pašreklāmai un politiskai aģitācijai. Jauns pētījums apstiprina šos pieņēmumus — X algoritmi tagad patiešām «mīl» divas lietas: pašu Īlonu Masku un republikāņus.
Tātad šķiet, ka Īlons Masks un viņa platforma X, iespējams, mainīja algoritmus, lai palielinātu sava konta, kā arī citu konservatīvi noskaņotu lietotāju kontu popularitāti. Tas, visticamāk, notika laikā, kad Masks paziņoja par atbalstu Donalda Trampa prezidenta kampaņai. Tā ziņo jauns kvīnslendas Tehnoloģiju universitātes (QUT) pētījums. Pēc šī paziņojuma Maskas publikācijas negaidīti kļuva daudz populārākas.
Pētījuma autori — digitālo mediju docents Timotijs Greiems no QUT un komunikāciju un mediju profesors Marks Andrijevičs no Monašas Universitātes — salīdzināja Maskas konta aktivitāti pirms un pēc viņa atbalsta paziņojuma Trampam jūlijā. Viņi noskaidroja, ka, sākot no 13. jūlija, viņa ieraksti saņēma par 138% vairāk skatījumu un par 238% vairāk pārvietojumu nekā iepriekš.
Maskas aktivitātes pieauguma tempi bija augstāki nekā kopējās tendences platformā, min pētnieki. Viņi arī atklāja, ka citi konti ar republikāņu noskaņojumu arī saņēma lielāku iesaisti, lai arī nedaudz mazākā mērā.
Pētījuma rezultāti sakrīt ar The Wall Street Journal un The Washington Post iepriekš publicētajiem secinājumiem par iespējamu X algoritmu aizspriedumu par labu labējiem uzskatiem. Tomēr pētnieki norāda, ka viņi bija ierobežoti ar «salīdzinoši nelielu datu apjomu», jo platforma pārtrauca piekļuvi savam akadēmiskajam API. Viņi piebilst, ka, lai gan netika atrasti pierādījumi datu zudumam, «nav garantijas, ka visi ieraksti tika savākti».
Avots: The Verge
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra