Ko jūs teiktu par sociālo tīklu no Valve? Izrādās, Geibs Ņūels plānoja izveidot kaut ko līdzīgu Facebook, Twitter vai Instagram jau 1990. gados.
Par to Game Developer's Conference 2025 (pēc PC Gamer teiktā) pastāstīja Monika Haringtona, viena no Valve dibinātājām un pirmā mārketinga direktore, kura savulaik draudēja Sierra par Half-Life tiesībām.
«Tajā laikā Geibs domāja par sociālā elementa paplašināšanu, bet ne spēļu kontekstā... Tas varētu neizskatīties kā mūsdienu sociālie tīkli, bet viņam bija interesantas idejas, kas nebija saistītas ar spēlēm».
Galu galā Valve koncentrējās uz spēlēm un Steam izveidi, kas kopš 2003. gada ir uz visiem laikiem mainījusi PC spēles, piedāvājot ne tikai digitālo veikalu, bet arī vietu spēlētāju saziņai (tādējādi zināmā mērā Ņūela ideja tika īstenota).
«Es cenšos atcerēties dažas no sarunām, kas mums bija tajā laikā, bet viņš nerunāja par kopienu, kas pastāv Steam, vai ko tamlīdzīgu,» precizēja Haringtona. «Geibs saprata, un es arī, ka internets varētu kļūt par sociālās mijiedarbības centru, lai gan tajā laikā cilvēki par to nedomāja šādā veidā. Viņi veica dažus darījumus, bet neapzinājās psiholoģiskos un sociālos aspektus».
Patiesībā Valve bija iespēja pirmā atvērt durvis uz sociālo tīklu pasauli, jo zināmākās alternatīvas parādījās tikai 2000. gadu sākumā: Myspace debitēja 2003. gadā, Facebook 2004. gadā un Twitter 2006. gadā.
Interesanti, kādu nosaukumu varētu iegūt Geiba programma? Varbūt Steam šodien mums būtu kaut kas pavisam cits.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra