MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Auto

ES piemēro 38% nodokli Ķīnas elektriskajiem automobiļiem - ar īpašiem nosacījumiem Tesla.

ES piemēro 38% nodokli Ķīnas elektriskajiem automobiļiem - ar īpašiem nosacījumiem Tesla.
0 0 22 0

No nākamā mēneša Ķīnas elektroauto, kas tiek importēti ES, tiks piemērota paaugstināta tarifa likme līdz 38,1% — papildu pie pašreizējiem 10%.

Tomēr tik stingri tarifi netiks piemēroti visiem auto: pēc Carscoops datiem, SAIC, MG īpašniece, saņems maksimālo 38,1%, savukārt Geely transportlīdzekļiem tiks piemērota 20% tarifa likme, bet BYD elektroauto — 17,4%.

Pagājušajā gadā 1 no 5 pārdotajiem elektroauto Eiropā tika ražots Ķīnā — līdz 2024. gadam, pēc prognozēm, rādītāji pieaugs līdz 1 no 4.

Ķīnas auto eksports 2023. gadā pieauga par vairāk nekā 50%

Autoražotājiem, kuri nav iekļauti ES izmeklēšanā, tiks piemērots tarifs līdz 21%, bet viņi varēs pieprasīt pārbaudi, cerot saņemt zemāku likmi. Eiropas Komisija ir paredzējusi īpašu režīmu Tesla, kurai ir gigarūpnīca Šanhajā, un "var saņemt individuāli aprēķinātu muitas likmi pēc pamatota pieprasījuma".

Jaunie tarifi stāsies spēkā no 4. jūlija. Priekšizmeklēšanā ES ir nonākusi pie secinājuma, ka Ķīnā ražotiem akumulatoru elektroauto "ir priekšrocības no netaisnīgas subsidēšanas", un norādīja, ka viņu interesēs ir noteikt "pagaidu kompensācijas tarifus" BEV, kas tiek importēti no šīs valsts.

Atgādinām, ka pirms dažām nedēļām ASV ieviesa vēl stingrākus tarifus importētajiem Ķīnas auto — palielinot no 25% līdz 100%.

Ķīnas auto eksports uz Eiropas valstīm 2020–2024 gados. Infografika: Reuters

Kā norāda Reuters, Ķīnas Tirdzniecības ministrija paziņoja, ka rūpīgi sekos līdzi notikumu attīstībai un veiks "visus nepieciešamos pasākumus, lai aizsargātu Ķīnas uzņēmumu likumīgās tiesības". Pekina jau ir uzsākusi antidempinga izmeklēšanu attiecībā uz galvenokārt franču zīmolu importu; aprīlī tika pieņemts arī likums, kas paredz stiprināt Ķīnas spējas pretoties ASV un ES tarifiem.

Daži eksperti uzskata, ka tūlītējais efekts no papildu tarifēm būs ļoti nenozīmīgs ekonomiskā ziņā, jo ES jau ir importējusi aptuveni 440 000 elektroauto no Ķīnas 12 mēnešu laikā (uz aprīļa beigām) par 9 miljardiem eiro.

"Tomēr antisubsīdiju tarifi ir domāti, lai ierobežotu turpmāko elektroauto importa izaugsmi, kas citādi notiktu, nevis lai bloķētu pašreizējo tirdzniecību," sacīja Endrū Keningems no Capital Economics.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti