MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Tehnoloģijas

Disketes nepadodas. Sanfrancisko vilcienus vada disketes sistēma, kurai vajadzētu kalpot vēl vismaz 10 gadus.

Disketes nepadodas. Sanfrancisko vilcienus vada disketes sistēma, kurai vajadzētu kalpot vēl vismaz 10 gadus.
0 0 11 0

San Francisko, Kurlemtalas sirdī, sabiedrību tiešām uztrauc automātizēta vilcienu vadības sistēma, kas darbojas... uz diskiem (jā, tās pašas floppy disk). Vietējās transporta kompānijas vadītājs vēl vairāk pašķīra eļļu, izsakot bažas par "katastrofālu kļūdu" risku, jo sistēma jau ir nokalpojusi savu laiku, bet nomainīt plānots ne agrāk kā desmit gadi.

Vēsture piesaistīja uzmanību ABC7 News nedavno stāstā - runa ir par Sanfrancisko pilsētas dzelzceļu (SFMTA). Līdz šim ievērojama daļa kritiskās infrastruktūras visā pasaulē turpina izmantot pagājušā gadsimta tehnoloģijas - piemēram, ASV kodolšķēle (ASV kodolspēku automatizētā stratēģiskā vadības sistēma SACCS) līdz 2019. gadam izmantoja IBM Series/1 datorus, kas tika ražoti 1970. gadu sākumā, un 8 collu diskettes kā informācijas nesējus. Tāpēc, ņemot vērā šo veida sistēmu modernizācijas specifiku, SFMTA situācija nav pārsteigums, bet gan vēl viens piemērs pagātnes tehnoloģiju izmantošanai.

SFMTA vadītājs Džefferijs Tamlin stāstīja, ka 1998. gadā ieviesta sistēma tika izstrādāta "laikā, kad datori nebija cieto diskdziņu". Taču cietā diskdzinis bija diezgan izplatīts mājas datoros 1990. gadu sākumā. Jā, var atcerēties Windows 95 sākotnējo izlaišanu ar 24 disketēm, bet beigās 90. gados - 2000. gadu sākumā - tas jau bija CD laikmets. Vēl viens atšķirības punkts ir disketes veids, kurus izmanto SFMTA sistēma. Korepondente parādīja 3,5 collu disketi, stāstot, ka sistēmas atjaunošanai katru dienu nepieciešamas trīs 5 collu disketes. Iespējams, viņa kļūdijās un sajauca 3,5 un 5,25 collu disketes, kas bija standarta nesēji 80. gadu sākumā.

Vienkārši sakot, SFMTA direktors skaidroja, ka sistēma ir pārsniedzusi kalpošanas laiku - 20-25 gadi. Un lai gan tā joprojām darbojas labi, "katru gadu disketēs esošo datu degradācijas risks palielinās, un var rasties katastrofāla kļūme". Modernas vadības sistēmas ieviešana prasa ievērojamus līdzekļus un laiku - aptuveni vairākus simtus miljonu dolāru un ne mazāk kā desmit gadus. Pašlaik vietējās varas iestādes strādā pie visaptverošas dzelzceļa un metro vadības sistēmas izveides Sanfrancisko un apkārtējās teritorijās, bet vēl nav līgumu vai projekta ieviešanas termiņu.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti