Zinātnieks no Microsoft un pētnieks no Jorkas universitātes Adrians de Vinters nesen nolēma testēt GPT-4, palaižot Doom bez iepriekšējas apmācības. Šī eksperimenta rezultātā tika secināts, ka GPT-4 spēj spēlēt Doom ar noteiktu efektivitāti bez iepriekšējas apmācības. Lai to panāktu, ir nepieciešams GPT-4V interfeiss, lai redzētu mākslīgo intelektu, kā arī Matplotlib un Python pievienošana, lai nodrošinātu mākslīgā intelekta ievades iespējamību.
GPT-4 laikā Doom spēlē var atvērt durvis, cīnīties ar ienaidniekiem un šaut ar ieročiem. Lielākā daļa spēles procesa pamatfunkciju, ieskaitot pasaules navigāciju, tiek izmantotas gandrīz visas. Tomēr mākslīgais intelekts nav pastāvīgu objekta sajūtu - kad ienaidnieks iziet no kadra, mākslīgais intelekts vairs to neuztver nemaz. Lai gan ir iekļautas instrukcijas, kā rīkoties, ja ārpus kadra ienaidnieks nodara kaitējumu, modeļa nevar reaģēt uz neko, kas atrodas ārpus tā šaurā vizuālā diapazona.
Runājot par ētiskajiem secinājumiem no savas pētījumu, de Vinters norāda:
"Man bija ļoti satraucoši viegli izveidot kodu, lai liktu modeļiem šaut uz kaut ko, un modelis - precīzi šaut uz kaut ko, patiesībā nesaprotot norādījumus".
Viņš uzskata, ka modelis faktiski nesaprot, ko viņš dara, tāpēc ir svarīgi uzmanīgi izmantot šādus modeļus, lai izvairītos no ļaunprātīgas izmantošanas.
Fakts, ka GPT-4 nešaubās šaut uz objektiem cilvēku formā, raisa bažas. Šķiet, ir pienācis laiks ieviest "Āzimova Robotikas likumus" visos mākslīgā intelekta modeļos.
Avots: tomshardware
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra