Šķiet, ka Boeing kompānijai ir sācies melnais laiks. Pēdējā laikā to aktīvi kritizē par lidmašīnu drošības problēmām. Un patiešām ir, ko apspriest.
Pastāvējušajā nedēļā Southwest Airlines Boeing 737-800 lidmašīnai lidostā Denverā atdega dzinēja apvalka daļa, nedaudz skarot klapītes. Nedēļu iepriekš tāda pati Southwest pārtrauca Boeing 737-800 lidojumu Teksasas starptautiskajā lidostā, pēc tam, kad apkalpe paziņoja par problēmām ar dzinēju. Janvārī vienai no Boeing lidmašīnām tieši lidojot 5 km augstumā, izkrita avarijas izejas durvis. 2018. un 2019. gadā bija avārijas ar Boeing 737 Max, kurās gāja bojā 189 un 157 cilvēki, attiecīgi.
Pēdējā mēneša beigās uz moteļa autostāvvietas atrada uzņēmuma korporatīvo informatīvo darbinieku un bijušo ilggadējo Boeing darbinieku, kas bija iesūdzis uzņēmumu. Lai gan vīrieša nāvi nosauca pašnāvībā, šis gadījums radīja konspirācijas teorijas un vēl vairāk saasināja sabiedrisko attiecību krīzi.
Un tagad ir parādījies jauns informatīvais atklājējs, kurš izvirza satraucošus apsūdzījumus uzņēmumam.
Bijušais inženieris Sems Salehpur, kurš strādājis Boeing vairāk nekā 10 gadus, janvārī iesniedza sūdzību Federālajam civilās aviācijas pārvaldībai par savām bažām. Galvenokārt sūdzības attiecas uz Boeing 787 Dreamliner lidmašīnu. Bijušais inženieris norāda, ka uzņēmums veicis ražošanas izmaiņas, kā 'daļas lidmašīnai tika pielāgotas un savienotas kopā pie satura joslas', un tas, iespējams, pēc tūkstošiem lidojumu novedīs pie situācijas, kur 'lidmašīnas korpusa sastāvdaļas' 'sadales' gaisā. Viņš apgalvo, ka lidmašīnas korpusa sastāv daudzās daļās - visas no atšķirīgiem ražotājiem. Problema ir tā, ka tās nav pilnīgi vienādas formas tajās vietās, kur tās savienojas kopā.
Boeing apstiprināja, ka ražošanas izmaiņas, uz kurām norādīja Salehpurs, pastāv, bet noraida, ka tie rada drošības problēmas. Paziņojumā teikts, ka uzņēmums 'pilnībā uzticas 787 Dreamliner' un ka apgalvojumi par drošības problēmām ir 'neprecīzi un neatspoguļo to visaptverošo darbu, ko Boeing ir veicis, lai nodrošinātu lidmašīnas kvalitāti un ilgtermiņa drošību'.
Salehpurs turpina atbalstīt savu viedokli un ir paredzēts, ka viņš parādīsies nākamnedēļ notiekošajos Kongresa uzklausīšanās. Izglābējs tika aicināts uzstāties Senāta Iekšējās drošības un valsts lietu komitejas izmeklēšanu apakškomitejā 17. aprīlī.
"Es to nedarīju tāpēc, ka vēlējos, lai Boeing bankrotētu, bet tāpēc, ka es vēlos, lai tā uzleco un novērstu katastrofas", - žurnālistiem sacīja Salehpurs. "Patiesība ir tā, ka Boeing nevar turpināt tālāk tāpat. Man liekas, tas ir jādara nedaudz labāk".
Avots: gizmodo
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra