MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Tehnoloģijas

Candela P-12: Saūda Arābija uzsāk efektīvu ūdens transportu ar elektriskajiem ūdensspārniem

Candela P-12: Saūda Arābija uzsāk efektīvu ūdens transportu ar elektriskajiem ūdensspārniem
0 0 108 0

Saūda Arābija ir izvirzījusi ambiciozu plānu - tā vēlas pārvadāt cilvēkus pa tuksneša megapoli ar elektriskām laivām uz hidrospārniem. Lai sasniegtu šo mērķi, Saūda Arābija jau ir iegādājusies 8 jaunus P-12 elektriskos prāmjus no Zviedrijas ražotāja Candela.

Elektriskās laivas Candela ir zināmas ne tikai ar savu augsto efektivitāti, bet arī ar veidu, kā viņi to panāk. Uzņēmums piedāvā ar datoru vadāmus hidrospārnus, kas automātiski paceļ laivas virs ūdens. Pateicoties tam baterijas darbojas daudz ilgāk, un laivas ceļo ātrāk un tālāk.

«P-12 ir izstrādāts, lai radītu nulles izmešu ūdens transporta sistēmas, kurām ir būtiski uzlabojumi salīdzinājumā ar tradicionālajiem ūdens pārvadājumiem,» skaidroja Gustavs Hasselskogs, Candela izpilddirektors un dibinātājs. «Atšķirībā no novecojušām sistēmām ar lieliem, lēniem un neefektīviem prāmjiem, Candela P-12 ir mazāks un ātrāks transporta līdzeklis, kas ļauj daudz biežāk izbraukt un ātrāk pārvadāt pasažierus. Visas pirmajās nepieciešamības preces un pakalpojumi būs tikai dažu minūšu brauciena attālumā ar laivu.»

Saūda Arābija plāno izmantot Candela P-12 savā tuksneša megapolē NEOM, kas pašlaik tiek būvēta Sarkanās jūras piekrastē. Pilsēta jau ir iegādājusies astoņas P-12 vienības, kas ir lielākais komerciālais pasūtījums Candela vēsturē. Tiek gaidīts, ka kuģi tiks piegādāti nākamgad.

Izmantojot datorvadāmus hidrospārnus, lai paceltu laivas virs ūdens, Candela var samazināt enerģijas patēriņu vairāk nekā par 80%. Tas nozīmē, ka laivas var nobraukt 5 reizes lielāku attālumu ar tādu pašu bateriju kā parastām elektriskām laivām. Vai arī tās var izmantot ievērojami mazāku bateriju, nodrošinot to pašu darbības rādiusu.

Jaunais Candela P-12 var uzņemt līdz 30 pasažieriem un tam ir darbības rādiuss līdz 100 km ar 252 kWh bateriju. Tas ir vairāk nekā pietiekami, lai apmierinātu lielāko daļu piekrastes transporta vajadzību. Prāmim ir pāris Candela C-POD dzinēju, kas nodrošina kopējo pikālo jaudu 340 kW (456 ZS). Vilces vektors ļauj veikli manevrēt, pat kustoties sāniski, kad tas nepieciešams.

P-12 var ātri uzlādēties, izmantojot ātro maiņstrāvas (DC) uzlādi. Candela laivām ir nepieciešama tikai tipiska automašīnu maiņstrāvas (DC) uzlādes stacija, līdzīga tām, kas atrodama autostāvvietās. Tas nozīmē, ka tās var izmantot esošo dokstaciju infrastruktūru un lētākas uzlādes ierīces.

P-12 ne tikai samazina enerģijas izmaksas vajadzīgas komercprāmju sistēmām, bet arī piedāvā daudz gludāku un komfortablāku braucienu pat virs nemierīgiem ūdeņiem. Tā kā laiva nešūpojas un nesit pret viļņiem, bet paceļas virs ūdens, pat pasažieri, kuriem ir nosliece uz jūras slimību, uzskata šo braucienu par ērtu.

Avots: electrek

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti