Gamescom Asia atklāšanā Singapūrā bijušais Sony vadītājs Šons Leidens dalījās pārdomās par spēļu industrijas stāvokli. Viņš norādīja, ka AA studijas ir izzudušas un paskaidroja, kāpēc tas ir slikti nozares nākotnei.
«Spēļu biznesā jums ir Call of Duty, Grand Theft Auto un indie projekti. Taču vidējā klase, tās viduslīnijas kompānijas, kur savulaik pelnīja Interplay, Gremlin, Ocean, THQ un visi tie uzņēmumi… Šī viduslīnija ir pazudusi. Ja varat kļūt par AAA, jūs izdzīvojat, vai arī, ja veicat kaut ko interesantu indie vidē, jums ir iespēja. Bet AA pazuda. Es uzskatu, ka tas ir drauds ekosistēmai,» Leidens uzsvēra.
Viņš precizēja, ka iepriekš izstrādātāji pievērsa vairāk uzmanības pašas spēles novērtēšanai, nevis monētizācijas jautājumiem vai regulāru ienākumu plāniem.
«Mēs vienkārši prasījām: vai spēle ir jautra? Ja atbilde bija pozitīva, projekts parasti saņēma zaļo gaismu. Protams, tolaik izstrāde nebija miljons dolāru vērta, tāpēc riska tolerance bija augstāka,» Leidens piebilda.
Pēc viņa teiktā, šodien AAA spēļu veidošana maksā simtiem miljonu dolāru, kas rada riskēšanas nevēlēšanos. Tas rada neskaitāmus turpinājumus un veiksmīgu projektu kopijas.
«Mēs redzam radošuma zudumu spēlēs studiju konsolidācijas un augsto izstrādes izmaksu dēļ,» Leidens uzsvēra.
Viņš salīdzināja situāciju ar kino industriju, kur ir palikuši tikai grāvēji un neatkarīgās filmas, bet vidējā klase ir pārvietojusies uz straumēšanas platformām. Spēļu industrijā, pēc Leida vārdiem, šāds pāreja nav notikusi, kas ir iznīcinājusi viduslīniju.
Par spīti pesimistiskajam skatījumam par AA spēlēm, Leidens norādīja uz pozitīvām izmaiņām videospēļu kvalitātē kopumā.
«Ar tādu tehnoloģiju parādīšanos kā jaunākā Unreal Engine vai Unity piedāvājumi, mēs visi varam teikt, ka videospēļu standarta kvalitāte tagad ir diezgan augsta, salīdzinot ar desmit gadiem atpakaļ,» viņš atzina.
Kas attiecas uz stratēģiju atlikušajām AA studijām, Leidens ieteica koncentrēties uz jaunu lietu radīšanu, nevis AAA projektu kopēšanu.
«Atvediet kaut ko jaunu, izaiciniet sevi. Spēļu vide ir tik elastīga, tā var darīt daudz dažādu lietu,» viņš aicināja.
Leidens arī brīdināja par pārmērīgu uzmanību pievēršanu monētizācijai agrīnos izstrādes posmos.
«Ja jūs man prezentējat savu AA spēli, un pirmajās divās jūsu prezentācijas lappusēs ir runa par monētizāciju un ieņēmumu shēmu, es atsakos. Pirmajai lappusei jāizskaidro, kāpēc šī spēle ir jāveido,» viņš uzsvēra.
Runājot par mākslīgo intelektu, Leidens norādīja, ka tas ir tikai rīks, nevis nozares glābējs. Viņš saredz praktisku mākslīgā intelekta izmantošanu testēšanā un ideju ģenerēšanā, bet neuzskata to par revolucionāru risinājumu.
Nobeigumā Leidens pievērsa uzmanību Āzijas tirgus potenciālam. «Es skatos uz Āziju, Dienvidāziju, šo pasaules daļu kā vietu, no kuras nāks visas nākamās lielās iespējas,» viņš rezumēja, aicinot izstrādātājus veidot spēles vietējiem tirgiem un kultūrām.
Avots: Gamesindustry
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra