Izdevies palaist spēli The Witcher 3: Wild Hunt uz RISC-V procesora, pateicoties Box64 videi Linux operētājsistēmā. Kadru nomaiņas frekvence ir zema, taču spēle pilnībā darbojas.
Bezmaksas atvērtā koda procesora arhitektūra RISC-V ir agrīnā izstrādes un ieviešanas stadijā salīdzinājumā ar ARM vai x86/x64. Tomēr, pateicoties Box86/Box64 aplikāciju palaišanas videi Windows programmām uz Linux, izdevies palaist vienu AAA spēli uz RISC-V datora.
Lai palaistu The Witcher 3: Wild Hunt, papildus Box64 instrukciju emulācijai tika izmantoti Wine un DXVK. Izstrādātāji sastādīja detalizētu eksperimenta aprakstu blogā un augšuplādēja video ar spēles gaitu YouTube.
Jāatzīst, ka The Witcher 3 šādā sistēmā rāda vien 15 FPS. Taču spēles palaišana uz RISC-V tomēr ir būtisks tehnisks sasniegums un norāda uz iespējamo atvērtā koda arhitektūru nākotni (Iesaku spēles failos izslēgt laika apstākļus un pilnībā noņemt veģetāciju, kā to darīju, lai palaistu The Witcher 3 uz Intel integrētās videokartes 2015. gadā. — A. R.)
Kā raksta Box86 izstrādātāji, būtiskās problēmas ar The Witcher 3 palaišanu uz RISC-V sākas ar x86_x64 instrukcijām. Jaunajai arhitektūrai būtu jādod iespēja aizstāt vai dublēt šīs instrukcijas. Daudz aparatūras resursu tiek patērēti, lai "tulko" instrukcijas RISC-V procesoram.
Pērn augustā Box86 izstrādātāji padarīja spēles kā Stardew Valley un World of Goo pilnīgi spēlējamas uz RISC-V. The Witcher 3 gadījumā bija nepieciešams Milk-V Pioneer, 64-kodolu RISC-V dators ar PCIe slotu, lai uzstādītu AMD Radeon RX 5500 XT videokarti.
Avots: Tom's Hardware
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra