MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Dažāds

Tējkanna uzvārījās - tīkls nedarbojās: kā tējas tasīte palīdzēja salabot datorsistēmu

Tējkanna uzvārījās - tīkls nedarbojās: kā tējas tasīte palīdzēja salabot datorsistēmu
0 0 11 0

Norvēģu uzņēmuma Norsk Data inženieris ir atklājis Wordplex teksta apstrādes sistēmas pastāvīgu kļūmju noslēpumu netradicionālā veidā.

Stāsts risinās 80. gados. Kevins, Norvēģu uzņēmuma Norsk Data, kas specializējās minidatoros, inženieris saskārās ar neparastu problēmu. Viņš tika izsaukts pie klienta, lai salabotu Wordplex teksta apstrādes sistēmu, kas pastāvīgi darbojās ar kļūmēm. Šī sistēma, kuru darbināja 8 bitu Z80 procesors, sastāvēja no galvenā datora ar 10–20 MB cieto disku, 5¼ collu diska iekārtu, zaļa monitora un diviem RS-232 savienotajiem termināliem bez iekšējās datu glabāšanas.

Neskatoties uz divām iepriekšējām vizītēm, Kevinam neizdevās atrisināt problēmu. Aizdomās par elektrības piegādes problēmām, viņš šoreiz uzaicināja līdzi elektriķi. Kad viņi ieradās, klients piedāvāja tēju. Šis brīdis izrādījās izšķirošs izmeklēšanā.

Brīdī, kad ūdens vārīšanas iekārta tika ieslēgta, Kevins dzirdēja divus trokšņus: tējkannas klikšķi un ārkārtas izslēgšanās signālu no Wordplex sistēmas. Tad viss kļuva skaidrs — problēmas cēlonis bija elektriskajā tīklā.

Elektriķis ātri atrada problēmas cēloni. Izrādījās, ka klients nesen veicis elektrības vadu modernizāciju, bet veicis to nekvalitātīvi. Kad tīkla noslodze palielinājās — piemēram, ieslēdzot kondicionieri, darbojoties liftiem un ierodoties visiem darbiniekiem — elektrības vadi neizturēja. Tējkannas ieslēgšana bija pēdējais piliens, kas pārslogoja elektrisko tīklu un izslēdza datoru sistēmu.

Svarīgi, ka Wordplex bija sistēma, kas bija ļoti jutīga pret stabilu elektropiegādes kvalitāti. Tās klasteru arhitektūra ar galveno datoru un pievienotajiem termināliem padarīja to uzņēmīgu pret pēkšņām sprieguma izmaiņām. Kad tīkla noslodze palielinājās, tas izraisīja datu zudumus un visas teksta apstrādes sistēmas darbības traucējumus.

Pateicoties šim atklājumam, Kevins un Norsk Data atbrīvojās no atbildības par iekārtas problēmām. Problēma nebija Wordplex tehnikā, bet gan klienta elektriskajā tīklā. Starp citu, tējkanna tomēr sāka darboties, un Kevins beidzot saņēma savu tēju.

«Tā bija viena no patīkamākajām tējas tasēm, kuru jebkad esmu saņēmis no klienta,» atceroties šo gadījumu, teica Kevins.

Avots: TheRegister

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti