1961. gadā uzņēmums Renault izlaida ekonomisko automašīnu Renault 4, kas kļuva par vienu no veiksmīgākajiem modeļiem kompānijas vēsturē. Tā palika tirgū līdz 1994. gadam, un vairāk nekā 30 gadu laikā tika pārdoti vairāk nekā 8,1 miljons šīs automašīnas eksemplāru. Pēc 30 gadiem Renault 4 atkal atgriežas kā elektromobilis, kas varētu vēl vairāk palielināt šī modeļa pārdošanas apjomus.
Pašreizējais Renault 4 no 2024. gada nebūtu jāuzskata kā tiešs priekšgājējs, jo tas vairs nav tas pats spartais hečbeks, kādu kāds varētu būt redzējis bērnībā. Tas ir vairāk kā atjaunotā Renault 5 krosovera versija. Elegants hečbeks ir saņēmis lielāku piekari un papildu plastmasas korpusu, kas vairāk raksturīgs mini-krosoveram. Viena no interesantajām iezīmēm ir elektriski bīdāms auduma jumts, kas atgādina tā senā priekšteča dizainu.
Renault 4 E-Tech izskatās utilitārāk nekā hečbeks ar kvadrātveida virsbūvi, kas līdzinās oriģinālajam R4. Inženieri ir strādājuši, lai pārveidotu klasiskos apaļos priekšējos lukturus par modernu ekvivalentu, kas arī ietver vertikālas trīsdaļu aizmugurējos lukturus tabletītes formā, kā pazīmi iedvesmai. Aizmugures durvis ir paplašinātas, lai padarītu auto pragmatiskāku, bet aizmugurējais vāks ieiet aizmugurējā bamperā, lai atvieglotu kravas iekraušanu/izkraušanu. Bagāžnieka atvere atrodas tikai 61 cm attālumā no zemes. Pašam bagāžniekam ir 420 litru ietilpība.
Ar 4,14 metru garumu atjaunotais Renault 4 atrodas starp mazo Clio un subkompaktās klases krosoveru Captur. Tā platums ir 1,8 metri un augstums 1,57 metri, bet 18,1 cm klīrenss. Tādējādi auto ir lielāks visos izmēros nekā jaunais R5. Riteņu bāze ir 2,62 metri, kas nodrošina lielāku vietu aizmugurējiem pasažieriem.
Jaunais modelis saņēmis 18 collu riteņus un neatkarīgu daudzu sviru piekari gan priekšējā, gan aizmugures asī. Maz ir B klases auto, īpaši vidējā segmentā, kas var lepoties ar aizmugurējo daudzu sviru piekari.
Instrumentu panelis ietver 10,1 collu digitālo vadītāja displeju un 10 collu skārienjutīgo ekrānu. Inženieri ir saglabājuši dažus fiziskus pogas zem centrālajiem ventilācijas atverēm.
Renault 4 E-Tech ir balstīts uz AmpR Small platformu. Tas piedāvā divus dzinēju komplektus: 121 ZS (90 kW) un 225 Nm griezes momentu un 148 ZS (110 kW) un 245 Nm. Spēcīgākais dzinējs nodrošina paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h mazāk nekā 8,5 sekundēs, bet 80-120 km/h paātrinājums aizņem mazāk nekā 7 sekundes.
Tiek piedāvāti arī divi akumulatoru veidi — 40 kWh un 52 kWh, kas nodrošina 300 km un 400 km nobraukumu pēc WLTP cikla attiecīgi. Bateriju var uzlādēt ar līdzstrāvu līdz 100 kW jaudai. Šādā gadījumā nepieciešama pusstunda, lai atjaunotu enerģijas līmeni no 15% līdz 80%. Atbalstīta ir arī divvirzienu uzlāde līdz 11 kW, kas ļauj pārvērst R4 par enerģijas avotu.
Viegla konfigurācija sver salīdzinoši nelielus 1410 kg. Šis skaitlis palielināsies, ja izvēlēsieties lielāku akumulatoru un papildus aprīkojumu. Renault norāda maksimālo piekabes vilkšanas spēju 750 kg.
Pēc publiskas debijas šonedēļ Parīzes auto izstādē 2024. gadā jauno R4 būs iespējams iegādāties Eiropā nākamajā gadā. Cena vēl nav paziņota.
Avots: motor1
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra