Jaunais IDC analītiskās kompānijas ziņojums norāda, ka 2024. gada trešajā ceturksnī globālajā tirgū tika pārdoti 39,6 miljoni planšetdatoru. Tas ir par 20,4% vairāk nekā tajā pašā laika posmā pagājušajā gadā.
Apple turpina dominēt planšetdatoru tirgū ar 12,6 miljonu pārvadāto vienību un tirgus daļu 31,7%. Lai gan pārvadājumu skaits pieauga par 1,4% salīdzinājumā ar 2023. gada trešo ceturksni, faktiski Apple tirgus daļa samazinājās. Gadu iepriekš šis rādītājs bija 37,7%.
Lai arī Apple joprojām ir līderis, citi zīmoli strauji aug. Otrajā vietā ir Samsung ar 7,1 miljonu pārdoto vienību un 17,9% tirgus daļu. Korejas gigants uzrādīja pārdošanas pieaugumu par 18,3%, lai gan tā daļa samazinājās no 18,2% pirms gada.
Trešajā vietā atrodas Amazon ar 4,6 miljonu pārvadāto planšetdatoru un 11,6% tirgus daļu. Uzņēmums uzrādīja iespaidīgu pārdošanas pieaugumu par 111,3%.
Huawei pieaugums arī ir iespaidīgs — 44,1%. Uzņēmumam tagad ir 8,2% tirgus daļa ar 3,3 miljonu pārvadājumu (salīdzinot ar 6,9% un 2,3 miljoniem attiecīgi tajā pašā laika periodā pagājušajā gadā).
Piektais līderu sarakstā ir Lenovo ar 3 miljonu pārvadājumu un 7,6% tirgus daļu. Pārdošanas apjoms salīdzinājumā ar 2023. gada trešo ceturksni pieauga (2,6 miljoni), bet tirgus daļa samazinājās (8%).
Tātad, galvenie šī ceturkšņa uzvarētāji ir Amazon un Huawei. Papildu 9,1 miljoni pārdoto planšetdatoru ietilpst citiem zīmoliem, kuri kopā veido 22,9% tirgus.
Saskaņā ar IDC datiem, jaunā Apple iPad Air pārdošana pieauga, pateicoties atgriešanās skolā sezonai, kamēr jaunais iPad Pro uzrādīja zemākus nekā gaidītos rezultātus pārāk augstas cenas dēļ attīstības tirgiem. Samsung pārdošanu noteica budžeta Galaxy Tab A9 sērija, nevis premium modeļi Galaxy Tab S10+ un S10 Ultra. Tajā pašā laikā Amazon izaugsmi pārsvarā veica izpārdošanas Prime Day laikā. Huawei galvenā ierīce bija MatePad SE 11, un Lenovo pieaugumu veicināja Ķīnas un Rietumu Eiropas tirgi.
Avots: gsmarena
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra