MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Programmatūra

"Patiesībā pārspēja Ukrainas interfeisu" - bijušais Google Ukraina direktors par pakalpojumu lokalizāciju

"Patiesībā pārspēja Ukrainas interfeisu" - bijušais Google Ukraina direktors par pakalpojumu lokalizāciju
0 0 4 0

Dmitrijs Šolomko, kurš 17 gadus vadīja Google pārstāvniecību Ukrainā (un atkāpās oktobrī pagājušajā gadā), deva interviju izdevumam DOU un, starp citu, pieskārās kompānijas pakalpojumu lokalizācijas Ukrainā tēmai.

Google meklētāju un YouTube ilgstoši kritizē par krievu saturu ukrainiešiem. Kaut arī Šolomko atzīst, ka atšķirībā no ārzemju kompānijām, kas atvēra birojus Maskavā un tur vadīja Ukrainas biznesu, Google koncentrējās uz maksimālo lokalizāciju.

"Katru valsti uzskata par unikālu, izmeklēsim, kas tur notiek. Tāpēc Google mājaslapa standarta veidā bija parādīta ukraiņu valodā, lai gan tajā galvenokārt tika veikta meklēšana krieviski," saka Dmitrijs.

Viņš piebilst, ka Google bija svarīgi lokalizēt projektus Ukrainai. Pagātnē vairākus projektus nācās atlikt, jo neviens negribēja lokalizēt tos ukraiņu valodā (beigās lokalizācijas gala izmaksas bija augstākas par ekonomisko labumu).

"Mana komanda vēlējās, lai visi Google produkti, kas pieejami pasaulē, darbotos arī Ukrainā ukraiņu valodā."

Šolomko saka, ka Google katra komanda regulē savu projektu palaišanu un pašas nosaka, kas jādara, un kas ne — daži uzreiz piekrita palaišanai ukraiņu valodā, bet citiem bija nepieciešams ilgs sarunu process.

Papildus ukraiņu versijas palaišanai bija nepieciešami lieli ieguldījumi — kā piemēru Dmitrijs min Google Street View ielas panorāmas skatījuma pakalpojumu. Lai palaišanu lokalizētā versijā, bija jāimportē automašīnas ar speciālu aprīkojumu un jāsertificē to, jāiegūst nepieciešamās atļaujas un jāatrod komanda, kas spētu uzņemt, apstrādāt, pārsūtīt datus un ielikt tos pakalpojumā.

"Dažreiz es lasu komentārus par to, ka palīdzējis rusificēt Ukrainu, tas nav patiesība. Ja es nebūtu bijis šķērslis, daudzi Google produkti Ukrainai būtu palaisti krieviski. Mēs faktiski spiedām ukraiņu saskarni uz vairākiem Google produktiem. Daži domāja, ka „un tā sapratīs," saka Dmitrijs.

Viņš piebilst, ka pastāvīgi bija jāskaidro, cik svarīga ir Ukrainas lokalizācija — ģeopolitiski, stratēģiski un reputācijas ziņā. Tāpat Šolomko norāda, ka pēdējos gados ir kļuvis vieglāk — jo lielāks ir interese izmantot ukraiņu valodu.

"Es nevaru precīzi pateikt attiecību attiecībā uz to, cik daudz tagad Google izmanto krievu vai ukraiņu valodu, bet noteikti ukraiņu valoda tagad tiek izmantota daudz vairāk. Desmitiem reižu," saka viņš.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti