1999. gada 31. augustā nVIDIA (toreiz to rakstīja šādi) paziņoja par GeForce 256 grafisko karti, kas tika izlaista 11. oktobrī tajā pašā gadā. To reklamēja kā «pasaulē pirmo GPU», un grafiskā karte pilnībā mainīja tirgu. Terminu GPU (kas ir saīsinājums no Graphics Processing Unit) arī piedāvāja NVIDIA.
Revolucionāra izmaiņa GeForce 256 bija transformācijas un apgaismojuma funkcijas (T&L) pievienošana tieši GPU. Iepriekš šo aprēķinus veica centrālais procesors vai atsevišķa iekārta. Integrējot T&L GPU, NVIDIA spēja samazināt izmaksas un palielināt veiktspēju salīdzinājumā ar tradicionālajiem 3D paātrinātājiem. Pateicoties arhitektūras progresam un optimizētajai programmatūrai, NVIDIA spēja pārspēt konkurentus.
Kā saka uzņēmuma līdzīpašnieks Kriss Malačovskis, GeForce 256 iznākšanas brīdī NVIDIA bija 35 konkurenti. Dažas kompānijas NVIDIA iegādājās, citas pameta tirgu — izdzīvoja tikai ATI, kuru vēlāk iegādājās AMD. Šodien GPU tirgū ir Intel, AMD un Qualcomm, bet NVIDIA dominē. Kopš GeForce 256 laikiem grafiskie procesori ir būtiski uzlaboti, tagad tiem ir video kodēšanas bloki, staru izsekošana un tensoru kodoli. Tie ir ļoti svarīgi spēlēm, profesionālai vizualizācijai, mākoņdatošanai un mākslīgā intelekta jomā.
GeForce 256 bija SDR atmiņa, bet vēlāk tā tika atjaunināta uz DDR, un grafiskā karte atbalstīja DirectX 7.0. Čipam bija 23 miljoni tranzistoru — 25 gadu laikā to skaits ir pieaudzis 3300 reizes GeForce RTX 4090, un atmiņas apjoms palielinājies 768 reizes.
Avots: VideoCardz
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra