Spēļu izstrādātājiem domātais NVIDIA Optix 9 rīkkopu komplekts ietver RTX Mega Geometry tehnoloģiju, un Neural Texture Compression SDK ļauj saspraust tekstūras un iepakot tās vienā failā.
Neironu tekstūru kompresija
Neironu tekstūru kompresija (NTC) ir veids, kā iepakot vairākas spēļu tekstūras mazā failā, saglabājot to kvalitāti. Parasti spēles materiāls (koks, metāls, audums utt.) sastāv no vairākām tekstūrām, kas apraksta tā krāsu, faktūru, reljefu un spīdumu. NTC apvieno visas šīs tekstūras vienā saspiestā failā, kas taupa atmiņu un paātrina spēļu izvadīšanu.
Tā vietā, lai uzglabātu tekstūras parastajā veidā, NTC izmanto nelielu mākslīgā intelekta modeli, lai tās atjaunotu no faila nepieciešamības gadījumā. Šis AI modelis darbojas pietiekami ātri, lai ģenerētu tekstūras reālā laikā spēles laikā. Tomēr tas rada asus, neapstrādātus rezultātus, un, iespējams, būs nepieciešama papildu filtrācija, lai tekstūras izskatītos labāk.
Ja spēle darbosies vājā datorā vai vecā konsolē, iespējams, labāk ir izpakot tekstūras spēles ielādes laikā un uzglabāt tās tradicionālākā saspiešanas formātā BCn. Kopumā tehnoloģija darbosies lielākajā daļā videokaršu. NVIDIA apstiprina, ka visi GPU, kas atbalsta Shader Model 6, atbalstīs NTC dekompresiju, taču NTC izvade būs lēnāka agrākās videokartēs. Lai izmantotu tehnoloģijas priekšrocības, NVIDIA iesaka vismaz RTX 20, bet vēlams RTX 40 vai jaunāka versija. Tehnoloģija darbojas ar Vulkan 1.3 un DirectX12.
Saskaņā ar Compusemble datiem (caur Tom`s Hardware), 1440p izšķirtspējā ar ieslēgtu DLSS palielināšanu "NTC pārkodēts BCn" režīms samazināja testēšanas programmas tekstūras atmiņas apjomu par 64%, no 272 MB uz 98 MB. "NTC tīmekļa paraugs" režīms samazināja tekstūras izmēru tikai līdz 11,37 MB. Tas nozīmē, ka atmiņas izmantošana samazinājās par 95,8% salīdzinājumā ar parasto saspiešanas režīmu un par 88% salīdzinājumā ar iepriekšējām neironu saspiešanas versijām.
NVIDIA OptiX 9
Tas ir rīkkopu komplekts, kas palīdz radīt reālistiskus attēlus, imitējot gaismas mijiedarbību ar objektiem. OptiX izmanto NVIDIA videokaršu jaudu, lai to izdarītu ātri. Tehnoloģija ir piemērota ne tikai spēļu izstrādei, bet arī filmu veidošanai. NVIDIA OptiX 9.0.0 izlaidums ietver:
- Clusters aka Megageometry — API lielā mērā paātrina milzīgu dinamisku trīsstūrveida modeļu (meshes) BVH veidošanu
- Cooperative Vectors — API nelielu AI modeļu čaulu OptiX šeit prognozēs, paātrināti ar NVIDIA tensoru kodoliem
- Aparatūras paātrinātas lineārās līknes (linear curves) uz NVIDIA Blackwell videokartēm, kā arī jauna ātrāka Rocaps līkņu programmatūras šķērsošana
- Attēla trokšņu samazināšanas kvalitātes uzlabošana
Komplektācija ir atjaunināta RTX 50 Blackwell sērijas atbalstam. NVIDIA saka, ka pēdējais februāra atjauninājums būtiski paātrinās BVH veidošanu ar Megagometri, pazīstamu arī kā RTX Mega Geometry. Šī tehnoloģija nesen tika izmēģināta Digital Foundry pabiedze Alan Wake 2, kas ir viena no pirmajām spēlēm ar tās atbalstu. Nosaukums norāda, ka tā ir tehnoloģija tikai RTX, AMD un Intel joprojām ir jāpieliek pūles, lai to sasniegtu.
Avots: VideoCardz
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra