MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Tehnoloģijas

Microsoft izlaiž Muse mākslīgo intelektu, lai ģenerētu spēļu elementus - izstrādātāji saka: "Fuck this shit".

Microsoft izlaiž Muse mākslīgo intelektu, lai ģenerētu spēļu elementus - izstrādātāji saka: "Fuck this shit".
0 0 10 0

«Neredzamā roka» Microsoft prezentēja ģeneratīvo AI modeli Muse spēļu izstrādei. Izstrādātājiem tas ne pārāk patika, bet daudzi baidās ieņemt nostāju.

Muse modelis aptver lielu spēļu izstrādes daļu: varoņu, vidi, stāstu un mūzikas izveidi. Microsoft kopā ar britu studiju Ninja Theory izmantoja spēli Bleeding Edge (2020) testēšanai. Tātad, AI mācās no pieejamajiem datiem un, piemēram, var piemeklēt mūziku atkarībā no tā, kas redzams ekrānā. Modelis saprot fiziku un 3D vidi spēlē. Tas prognozē spēlētāju reakciju uz situācijām, lai radītu reālistiskākus scenārijus.

Sākotnējā modeļa izšķirtspēja ir ārkārtīgi maza (10FPS), bet tas ir tikai sākums. Pašlaik Muse ģenerē spēlēšanu ar izšķirtspēju 300 × 180 pikseļi, lai gan tas ir tālu no 1080p standarta.

Muse arī ir paredzēts spēļu remāsteriem un atkārtotām izdošanām, kuru pēdējā laikā ir arvien vairāk: Warcraft II, Days Gone Remastered, The Last of Us Part II, The Sims utt. Modelis var izpētīt spēles no savas plašās klasisko spēļu kolekcijas, lai optimizētu modernām sistēmām.

«Iedomājieties, ka vienu dienu mīļotās spēles, kas pazudušas laika un aparatūras progresa dēļ, būs iespējams spēlēt uz jebkura ekrāna ar Xbox, tas ir aizraujošs piedāvājums mums», — saka Fatima Karda, Microsoft korporatīvā viceprezidente par spēļu mākslīgo intelektu.

Microsoft aptaujāja 27 spēļu izstrādātājus visā pasaulē, bet attieksmi tiešsaistes kopienā var aprakstīt, izmantojot studijas The Outsiders dibinātāja Dāvida Goldfarba vārdus: «Lai velns parauj šito». Viņš saka, ka ģeneratīvais AI spēļu izstrādē nebūs noderīgs, jo, izņemot būtisku izmaksu samazinājumu, tiks noniecināts izstrādātāju un mākslinieku darbs.

«Galvenā problēma ir tā, ka zaudējam meistarību», — saka Goldfarbs. «Kad mēs paļaujamies uz šīm lietām, mēs klusi paplašinām to cilvēku klasi, kas pārvalda šos rīkus, un viņiem nerūp, kā tas maina mūsu dzīvi».

Kopš Muse uzsākšanas ziņām ir jāatgādina, ka spēļu industrija piedzīvo masveida samazinājumus. 2023. gadā, pēc neoficiālām ziņām, spēļu industrijā tika likvidētas vairāk nekā 10 000 darba vietas. 2024. gadā tendence tikai palielinājās, un nav iemeslu domāt, ka tā šobrīd mainītos. Daži izstrādātāji klusi nerunā par Muse, jo baidās zaudēt savas «trauslās» darba vietas.

«Tā ir klasiskā problēma, kad Xbox zaudē talantīgus darbiniekus, taču viņi ir tik daudz ieguldījuši ģeneratīvajā mākslīgajā intelektā, ka neredz mežu aiz kokiem. Viņi nesaprot, ka neviens to nevēlēsies. Viņiem nerūp, ka neviens to nevēlēsies… šādas lietas apspriež klusu iekšējo diskusiju laikā, jo VISI baidās runāt pret to un zaudēt vietu darbā šajos nemierīgos laikos mūsu nozarē», — teica anonīms AAA kategorijas spēļu izstrādātājs, kam aizliegts publiski runāt par Muse.

Vēl vienu anonīmu izstrādātāju sarūgtināja, ka viņš nevar atklāti runāt pret Muse. Starp spēļu veidotājiem izplatās domas, ka līdzīgi paziņojumi negatīvi ietekmēs viņu izredzes saņemt finansējumu vai stipri to samazinās. Izstrādātāji un mākslinieki, kas sāk mazās studijās, ir lielākā riskā, jo ar mazu pieredzi nostāties pret AI no korporācijas ir kā skriet ar aizvērtām acīm. Savukārt Microsoft uzskata, ka modelis būs noderīgs noteiktos spēļu izstrādes aspektos, piemēram, veidojot spēles sākotnējās versijas, lai pārbaudītu idejas un izveidotu gala vīziju.

Avots: Wired

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti