MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Auto

Lidars vai kamera? Tesla autopilots sajauca krāsotu ceļu ar īstu un notrieca bērnu manekenu

aizvakar 18:00Komentāri (0)Apskati (5)3 min. lasīt
Lidars vai kamera? Tesla autopilots sajauca krāsotu ceļu ar īstu un notrieca bērnu manekenu
0 0 5 0

Tesla Autopilot saskārās ar zīmētu ceļu uz viltotas sienas, kas atradās ceļa vidū. Tas notika testa laikā, kurā tika salīdzinātas kameras un lidar.

Lielākā daļa uzņēmumu, kas izstrādā autonomās vadīšanas tehnoloģijas, izmanto dažādu sensoru kombināciju (kameras, radari, lidar un ultraskaņas sensori). Tomēr Tesla uzstāj uz kameru izmantošanu vienīgi. Autoražotājs no saviem modeļiem izņēma radarus un pat atslēdza tos, kas jau bija uzstādīti automašīnās.

Pagaidām šī stratēģija nav devusi gaidītos rezultātus, jo Tesla sistēmas joprojām atrodas vien Level 2 līmenī pēc autonomās vadīšanas klasifikācijas, kas nozīmē, ka vadītājam jātur kustību pastāvīgi kontrolē.

Kompānijas izpilddirektors Īlons Masks apgalvo, ka Tesla galvenā priekšrocība ir spēja ātri paplašināt tehnoloģiju, kad tiks atrisināta autonomās vadīšanas problēma. Pēc viņa vārdiem, redzes sistēma, kas balstās uz kamerām un neironu tīkliem, darbojas tādā veidā kā cilvēks-vadītājs, un tāpēc spēs pielāgoties jebkuram ceļam.

Kritiķi nepiekrīt šim apgalvojumam, īpaši pēc tam, kad Masks paziņoja, ka Tesla sasniegs autonomiju Level 5 — tātad pilnīgu pašpārvaldi jebkuros apstākļos. Kamerām ir ierobežojumi, kurus var atrisināt ar lidaru palīdzību, tāpēc viņa vārdi rada šaubas.

Jauns Marks Roberu video skaidri parādīja šo problēmu.

Video Rober pārbaudīja Tesla Model Y ar autopilotu salīdzinājumā ar automašīnu, kas aprīkota ar lidar sistēmu, dažādos apstākļos.

Tesla ar Autopilot sistēmu spēja apstāties bērna manekena priekšā ceļa vidū, kad tas stāvēja nekustīgi, kustējās vai bija izgaismots ar spilgtām gaismām. Tomēr miglā vai stiprā lietū automašīna neapstājās.

Nav pārsteigums, ka lidar — sistēma, kas balstās uz lāzeriem — labāk atpazīst objektus blīvā miglā nekā kameras.

Rezultāts stiprā lietū bija vairāk negaidīts, bet ir vērts atzīmēt, ka lietus testā bija ļoti intensīvs.

Pēdējais eksperiments ar zīmētu ceļu uz sienas Wilejs Koijots stilā bija acīmredzami nereālistisks. Bet tas labi ilustrē atšķirību starp kamerām un radariem vai lidariem: kameras novērtē iespējamos šķēršļus uz attēla pamata, kamēr lidar savāc precīzus datus par objektiem.

Vienkārši sakot, lidar neievēro, kas uz sienas ir uzzīmēts — tas vienkārši atpazīst pašu sienu, kamēr kameras var pievilt. Faktiski, Tesla Autopilot izturēja tikai pusi no testu uzdevumiem.

Tesla Autopilot izturēja tikai pusi no testu uzdevumiem / YouTube

Pagaidām, šķiet, ka Īlona Maska un Tesla pasaulē tehnoloģija “redzu kā cilvēks” vairāk atgādina “mani var pievilt”. Galu galā cilvēks spēs atpazīt zīmētu ceļu uz sienas, bet Tesla — ne. Varbūt ir pienācis laiks mainīt automašīnu dizainu un uzstādīt modernākus un efektīvākus sensorus, kā to dara citi ražotāji? Atliek vien cerēt, ka nākotnē Tesla Autopilot pārstās pieņemt dekorācijas par realitāti un spēs atpazīt bērnus sliktos laika apstākļos.

Ir jāatzīmē, ka reālos ceļu apstākļos Tesla autonomās vadīšanas sistēmas arī neizpaužas ne optimāli. Nesen Cybertruck ar FSD v13 ietriecās stabā. Turklāt Tesla vadītāji plašumā saņem sodus par FSD izmantošanu, jo sistēma neatbilstoši novērtē situācijas uz ceļa.

Avots: Electrek

```

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti