Laika astronavtiem uz kosmosu ir nepieciešama neiedomājama dedzīva daudzums (piemēram, Saturna V raķete, kas uzsāka Apollo misiju, pārvadāja 770 000 litrus naftas, kā arī šķidro skābekli oksidētāja veidā), tāpēc pētnieki jau ilgu laiku izpēta alternatīvas raķetēm — piemēram, kosmosa liftiem, kinētiskajām starta sistēmām vai dzelzceļa šaujamo ieroci (būtībā, milzīgu katapultu).
Pašlaik pie šī pēdējo strādā Ķīnā. Sistēmas ideja ir paātrināt kosmisko kuģi gar gigantisko elektromagnētisko starta joslu līdz ātrumam 1,6 Maha (un nākotnē — līdz 5 Mahiem), pēc tam tas pats uz sākumiem palaist savus dzinējus un atstās zemes atmosfēru, paātrinoties līdz ātrumiem, kas aptuveni 7 reizes pārsniedz skaņas ātrumu.
Ķīnas Kosmosa aerokosmisko pētījumu institūts, kas darbojas Krievijas Aerospace zinātniski rūpnieciskā korporācijas vadībā (CASIC), jau ir izveidojis divu kilometru garu testa trasi Datun, Šansi provincē.
Dzelzceļa šaujamā ierocis, kas var paātrināt kuģi līdz ātrumam 1,6 Mach ar pasažieriem klāt, jābūt vismaz 8 km garam (un daudz lielākām 5 Mahu gadījumā). Problema ir tā, ka tam būs vajadzīga liela elektromagnētu daudzums, kam būs nepieciešams kriogēnais atdzesēšana (attiecīgi arī milzīgai vakuuma kameras, kuras pat dabā vēl nepastāv), kā arī specifisks šķūnis, lai transportlīdzeklis varētu izbraukt uz virsvibrojoša ātruma (ja sistēma nestrādās ideāli — var rasties ļoti nepatīkama negadījums, kas enerģijas ziņā ir salīdzinošs ar taktisko kodolieroču).
Cita problēma ir tā, ka, piemēram, rāpniecēji, kas palaiž iznīcinātāji no USS Gerald R. Ford, izmanto 121 MJ, lai paātrinātu lidmašīnu līdz 241 km/h. Lai paātrinātu transportlīdzekli ar tādu pašu masu līdz 5 Mahiem, ķīniešu rēļām būtu nepieciešami neiedomājami 50 000 MJ (un kosmodroms, kas tiks izmantots nākotnē, būs vismaz 10 reizes smagāks).
Nozīmē tas, ka šai elektromagnētiskajai šaujamai ierocim būs jāizmanto atomelektrostacija, kas radīs gigadžaulus sekundē, un enerģijas uzglabāšanai būs nepieciešams pilnīgi jauns superkondensators. (Dresdas Augstā magnētiskā lauka laboratorija Hochfeld-Magnetlabor Drezdēnā ir vismodernākā kondensatoru baterija, kas iztur 50 MJ, kas ir pasaules rekor
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra