MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Tehnoloģijas

Itālijas uzņēmums IronLev ir izmēģinājis "pasīvo" maglev levitāciju uz parastām dzelzceļa sliedēm.

Itālijas uzņēmums IronLev ir izmēģinājis "pasīvo" maglev levitāciju uz parastām dzelzceļa sliedēm.
0 0 7 0

Magnētiskā svārstīga lidosta ir vilciens, kas tiek pārvietots un vadīts ar magnētiskām spēkiem, un atšķirībā no tradicionālā dzelzceļa transporta tas nesaskaras ar sliežu virsmu.

Nākotnē šādas ātras un klusas transporta sistēmas izskatās diezgan pievilcīgas mobilitātes veidam - tomēr infrastruktūra un iestatījumi var būt diezgan dārgi un sarežģīti, tāpēc Itālijas startaps IronLev ir ņēmisies novērst šo problēmu, izmantojot tā saukto pasīvo magnētisko levitāciju magnētiskajā svārstīgajā uz parastajām dzelzceļa sliedēm.

Vietā, lai izmantotu lielu daudzumu enerģijas, lai palaistu transporta sistēmu uz magnētiskas svārstīgas platformas, kas balstīta uz elektromagnētiem, uzņēmums izmantoja tā sauktās pasīvās magnētiskās spēkus, lai izveidotu "gaisa spilvenu, kas fiziski atdala transportlīdzekli no ceļa".

Laboratorijas apstākļos tika izmēģināta U-formas pasīvā ferromagnētiskā levitācija jau agrāk: 2018. gadā tehnoloģiju demonstrēja elektromobilis Tesla ar svaru 2 tonnas, kas šķita pārvietojas roku spiediena dēļ.

"Pateicoties mūsu tehnoloģijas īpatnībām, kā arī zemajam un neatkarīgam no ātruma berzei, mēs varam pārvietot 10 tonnu vilcienu ar to pašu spēku, kas nepieciešams, lai celinātu 22 mārciņu mugursomu," sacīja uzņēmuma līdzdibinātājs Luka Cezereti. "Mēs cenšamies samazināt infrastruktūras izmaksas desmit reizes salīdzinājumā ar esošajām sistēmām".

Ideja ir izmantot vairāk nekā 1,5 miljonus eksistējošu dzelzceļa kilometru visā pasaulē magnētiskās svārstīgas tehnoloģijas nākotnē.

Pirmo reizi prototips tika palaists 2 kilometru dzelzceļa posmā maršrutā "Adrija-Mestre" sadarbībā ar Itālijas Veneto reģionu. Magnētiskais vilciens svera tonnu un spēja attīstīt ātrumu līdz 70 km/h. Komanda nesniedza nekādas detaļas par prototipa modernizāciju, bet uzsver, ka ceļā netika veiktas nekādas izmaiņas.

Tālāk IronLev plāno izmēģināt 20 tonnu transportlīdzekli un palielināt ātrumu līdz 200 km/h.

IronLev tika dibināta 2017. gadā kā inženierijas inovāciju studijas Girotto Brevetti un Ales Tech kopuzņēmums, sākums, kas radīta studentiem, kas izgudroja piekabes sistēmu SpaceX Hyperloop konkursam.

Avots: New Atlas

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti