MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
IT-bizness

Google vērtība ir pārsniegusi 2 triljonus ASV dolāru - uzņēmums paziņoja par pirmo dividenžu izmaksu 25 gadu laikā.

Google vērtība ir pārsniegusi 2 triljonus ASV dolāru - uzņēmums paziņoja par pirmo dividenžu izmaksu 25 gadu laikā.
0 0 16 0

Pēdējo reizi mātes uzņēmuma Google Alphabet tirgus kapitalizācija uz īsu brīdi pievērsusies šai rādītājam 2021. gadā.

Gads iepriekš Google tika tērēts, lai cīnītos ar divām lielākajām draudēm viņai 25 gados pastāvēšanas — ģeneratīvā intelekta un pastiprinātas uzmanības no regulētājiem. Uzņēmumam bija jāpielāgo savas produkcijas un komandas jaunajām izaicinājumiem: meklēšanas sistēma mainījusies, nodaļas apvienojušās, un beidzot tika izlaista paša lielā valodas modelis Google Gemini pēc sākotnēji neveiksmīgā čata-bota Bard.

Google vērtība no 2014. gada līdz 2024. gada martam. 2021. gadā notika lielākā tirgus kapitalizācijas pieaugums uzņēmumam — par 61,8%, līdz $1,92 triljonam (līdz pat šim brīdim — augstākajam rādītājam visā uzņēmuma vēsturē).

Vakar Google paziņoja par pirmajām tās pasniegtajām dividendēm un akciju atpirkumiem vēsturē summas $70 miljardi. Kā norāda The Verge, investori novērtēja šos paziņojumus, tāpēc beigās mātes uzņēmuma Google Alphabet tirgus kapitalizācija pārsniedza 2 triljonus dolāru atzīmi — un pagaidām to tur.

Google Alphabet mātes uzņēmuma akcijas šogad pieauga par vairāk nekā 23%, bet pēdējo 12 mēnešu laikā — pat par 59%.

Tagad Google ir ceturtā vērtīgākā sabiedrība pasaulē, kura atpaliek tikai no Nvidias ($2,2 triljoniem), Apple ($2,6 triljoniem) un Microsoft ($3,0 triljoniem). Amazon maksā $1,8 triljonu, bet Meta — $1,1 triljonu.

Atšķirībā no Meta, kura akciju cena samazinājās par 10%, pēc tam kad Marku Cukerbergs paziņoja, ka būs nepieciešami gadi, lai pelnītu naudu ar ģeneratīvo intelektu — Google saka, ka jau atradusi veidus to pārdošanai, ieskaitot reklamētājiem.

Google ieguva $23,7 miljardus peļņas no kopējā $80,5 miljardu ieņēmuma, saskaņā ar finanšu pārskatu par 2024. gada pirmo ceturksni. Meklēšanas un reklāmas ieņēmumi pieauga par 14% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, bet YouTube reklāmas auga par 21%; "abonēšanas, platformas un ierīces" pieauga par 18% — galvenokārt pateicoties YouTube premium abonementiem.

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti