Google pārkāpj iespēju iekasēt maksu par jaunām premium funkcijām, kas balstītas uz mākslīgo intelektu. Maksas funkciju pievienošana meklēšanas sistēmā varētu būt pirmais gadījums, kad uzņēmuma galvenais produkts tiek tieši monetizēts parastajiem lietotājiem. Par to ziņo Financial Times, atsaucoties uz iekšējiem informatoriem.
Google apsver iespēju pievienot konkrētas mākslīgā intelekta pamatā esošas meklēšanas funkcijas savām premium abonementu pakalpojumiem, kas jau piedāvā piekļuvi asistentam Gemini AI Gmail un Dokumentos. Inženieri izstrādā tehnoloģiju, kas nepieciešama servisa izvietošanai, bet vadītāji vēl nav pieņēmuši galīgu lēmumu par to, vai to izlaist un kad to izdarīt.
Tradicionālā Google meklēšanas sistēma paliks bezmaksas, un reklāma turpinās parādīties blakus meklēšanas rezultātiem pat abonentiem. Pagājušajā gadā Google paziņoja par 175 miljardu dolāru ieņēmumiem no meklēšanas reklāmas, kas veido vairāk nekā pusi no uzņēmuma kopējās pārdošanas apjoma.
Pagājušajā gadā maijā Google sāka testēt eksperimentālo meklēšanas servisu Search Generative Experience, kas balstīts uz mākslīgo intelektu, kas sniedz detalizētus atbilžu uz vaicājumiem kopā ar saitēm uz papildu informāciju un reklāmām. Tādu meklēšanas rezultātu, kas ietver "mākslīgā intelekta ģenerēto mirkļa attēlu", izmaksas Google ir augstākas nekā tradicionālās atbildes, jo ģenerētiskais mākslīgais intelekts prasa daudzus datorresursus. Uzņēmums piedāvāja piekļuvi SGE nelielam skaitam lietotāju, ieskaitot dažus Google One abonentus.
Daudzi analītiķi brīdina, ka Google reklāmu bizness var ciest, ja tā meklēšanas sistēma piedāvās pilnīgākas atbildes, ko radījis mākslīgais intelekts, kas neprasīs lietotājiem pāriet uz reklamētāju vietnēm. Tiešsaistes izdevēji arī baidās, ka mazāk lietotāju apmeklēs viņu vietnes, ja Google meklēšana, balstīta uz mākslīgo intelektu, iegūs informāciju no viņu tīmekļa lapām un nodos to lietotājiem tieši.
Šogad Google pievienoja jaunu premium līmeni savam patērētāju abonementu pakalpojumam Google One lietotājiem, kuri vēlējās izmantot tā savlaicīgo tērzēšanas robotu Gemini. Uzņēmums pievienoja Gemini pie Workspace, savas tiešsaistes lietojumprogrammu komplekta darbam.
Nav skaidrs, kā tieši uzņēmums integrēs maksas meklēšanu, balstītu uz mākslīgo intelektu, savos produktos. Pēc informācijas avotiem, Google joprojām var izlemt izlaist noteiktus elementus savā eksperimentālajā mākslīgā intelekta servisā savā pamata bezmaksas meklēšanas sistēmā. Google arī ir paziņojis, ka uzņēmums nestrādā pie reklāmu bezmaksas meklēšanas un to nereaģē, bet turpinās izveidot jaunas premium iespējas un pakalpojumus, lai uzlabotu abonēšanas piedāvājumus.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra