MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Tehnoloģijas

Ferrari dizainers bija šeit - Halo Space parādīja kapsulas interjeru, kas "aizvedīs" jūs stratosfērā par 150 tūkstošiem dolāru.

Ferrari dizainers bija šeit - Halo Space parādīja kapsulas interjeru, kas "aizvedīs" jūs stratosfērā par 150 tūkstošiem dolāru.
0 0 4 0

Sveicieni uzņēmumā Halo Space, kas tika dibināts 2021. gadā, piedāvājot kosmisko tūrisma pakalpojumus, izmantojot gaisa balonus vietā rakšu vai reaktīvo lidlīdzekļu. Līdz šim biļetes cena ir nepieejama lielai cilvēku daļai un sasniedz $150 tūkstošus, lai gan paši gaisa baloni ir daudz lētāki (un ekoloģiskāki) - piemēram, Virgin Galactic piedāvā komerciālus lidojumus par $450 tūkstošiem, Blue Origin par $28 miljoniem un Space X par $55 miljoniem.

Vārdos viss izklausās diezgan vienkārši: balons ar hēliju pacelš kapsulu stratosfērā - uz apmēram 30 km augstumā virs Zemes, un pašs ceļojums ilgs no 4 līdz 6 stundām.

Kopumā apmēram 650 cilvēku ir bijuši kosmosā, taču Halo Space vadītājam Kārlam Miram ir ambiciozi plāni palielināt šo skaitu līdz 10 tūkstošiem līdz 2030. gadam - ar vismaz diviem reisiem nedēļā.

Kapsulas interjeru izstrādāja Franks Stīvensons - zināms ar savu darbu pie Ferrari, Maserati un citiem automobiļu ražotājiem, it īpaši iegaumējies ar Fiat 500 un BMW X5 dizainu. Pirmās Halo Space interjera foto jau ir publicētas (caur Business Insider), lai varētu sajust visu pilnajā apjomā.

Stīvensons stāsta, ka viņa dizaina firma izveidoja kapsulas modeli mērogā 1:1, lai atrastu labāko diagrammu. Tika izmēģināti arī vairāki dažādi mehānismi, lai noskaidrotu, kā vislabāk novietot deviņus sēdekļus, tostarp viens - pilotam.

Beigās visi krēsli tika novērsti pret milzīgu luminatoru, lai nodrošinātu labāko skatu (laikā, kad startē un nolaižas, puse pasažieru būs atvērti iekšpusē).

Stīvensons dalījās ar sēdekļa dizaina skiciem, parādot, cik daudz uzmanības tiek pievērsts tādām detaļām kā rokturis un regulējams galvas atzelts.

Kapsulā ir arī nolaižamie ēdamas galdi, lai palielinātu telpu. Apakšējā zonā uzglabājas karstie vai aukstie ēdieni, un Halo saka, ka šeit tiks pasniegts viss, ko klientam ir vēlme.

Stīvensons teica, ka arī bija svarīgi maksimāli palielināt vannasistabas telpu:

"Neviens nemīl saspringtību. Lielākā daļa komerciālo lidmašīnu parasti ir ļoti neērtas".

Kopumā kapsulas platums ir vairāk nekā 5 metri, un augstums - 3 metri.

Kopš 2022. gada Halo ir veikusi piecus testa lidojumus un cer izstartēt komerciālos lidojumus jau 2026. gadā. Tomēr vispirms ir jāveic aviācijas federālās sertifikācijas process, pēc tam jāiegūst atļaujas arī citās valstīs.

Halo prezentācijā žurnālisti atcerējās OceanGate avāriju un jautāja, vai šī kapsula nebūs "naktsmītņu veids bagātniekiem".

"Drošība mums ir prioritāte," atbildēja Mira. "Mēs izmantojam pierādītas tehnoloģijas. Gaisa baloni pastāv jau vairāk nekā 200 gadus.".

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti