Startaps Fisker, kas specializējās elektromobiļu izstrādē un kuru nodibināja pazīstamais dizainers Henriks Fiskers, paziņoja par savu bankrotu saskaņā ar 11. pantu. Tas notika mazāk nekā gadu pēc trīs jaunu modeļu izziņošanas pagājušā gada vasarā.
Fisker aktīvi reklamēja savu elektrisko apvidus automobili Ocean. Tomēr tā iznākšana tirgū bija saistīta ar atsaukumiem un tiesvedībām. Uzņēmums mēģināja noslēgt darījumu ar citu automobiļu ražotāju kā pēdējo mēģinājumu glābt uzņēmumu. Uzņēmuma aktīvi tiek vērtēti līdz $1 miljardam, bet saistības — no $100 miljoniem līdz $500 miljoniem. Tajā pašā laikā startapam ir vairāk nekā 200 kreditoru, tostarp SAP, Adobe, Salesforce un Ansys.
Elektromobilis Ocean, kas tirgū nonāca pagājušajā gadā (pārdošana sākās 2023. gada 23. jūnijā), izpelnījās daudz kritikas no īpašniekiem. Lietotāji norādīja uz vairākām programmatūras un mehāniskām problēmām. Pašā uzņēmumā bija problēmas ar klientu apkalpošanu un pat līdzekļu uzraudzību. Galu galā Fisker spēja pārdot tikai dažus tūkstošus automobiļu. To montāžu veica līgumražotājs Magna.
Fisker centās saglabāties virs ūdens, veicot vairākus atlaišanas raundus un citus izmaksu samazināšanas pasākumus. Uzņēmums arī izmainīja savu biznesa modeli. Šā gada sākumā Fisker atteicās no tiešas pārdošanas klientiem (sistēma, kuru popularizēja Tesla) un mēģināja sadarboties ar pazīstamiem dīleriem. Galu galā, šie centieni nebija pietiekami, lai glābtu uzņēmumu.
Avots: techcrunch
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra