Pēc veiksmīgā pirmā pilotētā lidojuma ar H1 eVTOL pagājušajā gadā, Doroni Aerospace ir izziņojis savu jauno modeli. H1X ir aprīkots ar koaksiālajiem kanālu ventilatoriem un spiedējpropelleriem, un tas paredzēts lidošanai ar kruīza ātrumu 200 km/h līdz 40 minūtēm.
H1X ir vieglāks nekā sākotnējais H1 modelis – 612 kg, bet spēj pārvadāt tos pašus 200 kg. Līdzīgi kā H1, jaunajā konstrukcijā izmantoti koaksiālie ventilatori, kas atrodas kanālos gar spārniem. Šoreiz ventilatori ir izvietoti platāk, kas uzlabo vadāmību vertikālās pacelšanās un nolaišanās laikā, kā arī H1X piešķir nedaudz lielāku spārnu virsmu.
Atšķirībā no atvērtajiem Air One propelleriem, kanālu ventilatori labāk samazina trokšņu līmeni. Doroni inženieri uzskata, ka spārnu pacelšanas efekts būs pietiekams kompensācijai. "Mums nav bažu par gaisa plūsmu caur ventilatoriem, kad transportlīdzeklis lido lielākā ātrumā. Ventilatoru ātrums samazinās, kad transportlīdzekļa ātrums palielinās, un gaiss sāk plūst tieši pāri ventilatoriem spārnā," skaidroja izstrādātāji.
Kruīza režīmam aizmugurējā spārna apakšā ir novietoti iespaidīga izskata spiedējventilatori. Lai arī X veida šasija un aizmugurējais spārns izskatās diezgan plats, H1X ir paredzēts, lai to varētu glabāt parasta izmēra garāžā. Tas darbosies ar ātrās uzlādes ierīcēm, kas ļaus pilnībā uzlādēt akumulatoru 25 minūtēs ar maksimālo ātrumu.
Vadāmības ziņā tas ir lielā mērā automatizēts – ar vienu vadības sviru un ekrānu, kas pieejams no jebkuras sēdvietas. Ir pogas pacelšanai un nolaišanai, sadursmju novēršanas sensori un balistiskais izpletnis. Uzņēmums plāno to pārdot kā vieglo sporta lidmašīnu, kuras pilotiem būs nepieciešamas tikai 20 stundas apmācības.
Līdz gada beigām H1X veiks pilna mēroga lidojuma testus. Ja viss noritēs pēc plāna, lidaparāta ražošana sāksies 2025. gadā, un masveida ražošana ir paredzēta 2026. gadā.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra