MegaBits.lv - ir tiešsaites žurnāls, kur tu vari atrast jaunumus un ziņas par mūsdienīgam tehnoloģijam


Atpakaļ
Spēles

Bijušais PlayStation vadītājs kritizēja 100 stundu spēles un paskaidroja, kāpēc viņš pat neatbloķēja Red Dead Redemption 2.

Bijušais PlayStation vadītājs kritizēja 100 stundu spēles un paskaidroja, kāpēc viņš pat neatbloķēja Red Dead Redemption 2.
0 0 5 0

Ilgstošas spēles un fotoreālistiskā grafika padara izstrādi pārāk dārgu.

Šons Leidens, kurš daudzus gadus ieņēmis vadošos amatus PlayStation, tostarp no 2014. līdz 2019. gadam bija SIE Worldwide Studios priekšsēdētājsSIE Worldwide Studios (Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios) ir Sony Interactive Entertainment nodaļa, kas atbild par PlayStation videospēļu iekšējo studiju koordināciju., uzskata, ka 100 stundu spēles nav pielāgotas mūsdienu realitātēm.

Videospēļu izstrādes izmaksas ar katru konsoles paaudzi dubultojas. Pēc Leidena teiktā, augstas kvalitātes spēles izstrāde PS4 maksāja apmēram 150 miljonus dolāru bez iekļautā mārketinga. PS5 gadījumā šī summa var sasniegt 300-400 miljonus, ko viņš uzskata par pilnīgi neizturamu modeli.

Viņš novēl paralēles starp mūsdienu spēļu izstrādi un greznu, dārgu 18. gadsimta beigu katedrāļu celtniecību. «Vai mēs varam turpināt veidot šos milzīgos tempļus, kas prasa neticamus laika un resursu ieguldījumus?» – viņš prāto, piebilstot, ka baidās par to, ka esam pārvērtuši AAA-spēles sava veida katedrāles biznesā, kas «varbūt jau ir pārsniedzis saprātīgās robežas».

«Es pat neesmu sācis spēlēt Red Dead Redemption 2, jo man nav 90 stundu laika. Un tas ir neskatoties uz to, ka esmu pensionējies,» atzīst Leidens. Pēc viņa vārdiem, ilgu laiku industrija lepojās ar sasniegumu «100 stundu spēle» kā galveno sasniegumu.

Vidējais spēlētāju vecums ir pārvietojies no 18-23 gadiem līdz vēlīniem 20 gadu un agriem 30 gadu vecumam. Jaunie spēlētājiem ir daudz laika, bet ierobežoti līdzekļi. Pieaugušā auditorija, savukārt, var atļauties spēles, bet tai nav pietiekami daudz brīva laika.

Leidens piedāvā samazināt spēļu ilgumu līdz 18-23 stundām, koncentrējoties uz kvalitatīvu un aizraujošu spēles pieredzi.

«Es vēlos, lai visa spēle būtu līdzīga tai brīdim Resident Evil, kad suņi pēkšņi izlēc caur logu un jūs no bailēm nomestat kontrolieri,» viņš skaidro.

Atzīstot, ka ir vadījis 80-90 stundu projektu izstrādi, Leidens piebilst, ka ne visas spēles stundas bija vienlīdz kvalitatīvas. «Ko Koppola darītu, ja jūs pamestu viņa filmas vidū?» – viņš salīdzina ar kino.

Papildus problēma ir fotoreālistiskās grafikas demonstrēšana, kas prasa ievērojamus resursus, bet tikai 50% spēlētāju sasniedz spēles beigas.

Tomēr The Witcher 3, Elden Ring, Baldur's Gate 3 un pat minētais Red Dead Redemption 2 ir guvuši ievērojamus panākumus, neskatoties uz savu ilgumu. Bet cik daudz studiju var neizturēt mēģinājumus konkurēt ar tādiem hitiem?

«Es vēlos, lai vairāk cilvēku izturētu spēles līdz galam. Lai tās būtu tik aizraujošas, ka spēlētāji censtos tās pabeigt, un tam nevajadzētu tērēt trīs mēnešus,» saka Leidens.

Avots: Eurogamer, Gamesradar

Paldies, tavs viedoklis pieņemts.

Komentāri (0)

Šobrīd nav neviena komentāra

Atstāj Komentāru:

Lai būtu iespējams atstāt komentāru - tēv jāautorizējas mūsu vietnē

Saistītie Raksti