Ar karpu piedziņas gravitācijas viļņu palīdzību varētu atklāt augsti attīstītas civilizācijas - zinātnieki strādā pie metodes.

1990. gados meksikāņu teorētiskais fiziķis Migels Alkubierre piedāvāja jauna veida hipotētisko varpas dzinēju, kas ļautu kosmosa kuģim ceļot ātrāk par gaismu. Dzinējs ļauj telpas audumam izplesties kuģa priekšā un sarauties kuģa aizmugurē. Kuģis atrastos "varpas burbulī", kas aizsargātu kosmosa ceļotājus.

Zinātnieki uzskata, ka šāda dzinēja iespējamība paver jaunus ceļus attīstītu citplanētiešu civilizāciju pēdu atklāšanai ar tādiem instrumentiem kā Lāzera interferometriskā gravitācijas viļņu observatorija (LIGO). Rakstā vietnē Arxiv.org, kas vēl nav saņēmis recenziju, pētnieku komanda no dažādām universitātēm, ieskaitot Oksfordu un Maksa Planka institūtu, pieļauj, ka Alkubierre izliektā burbuļa sabrukums varētu radīt gravitācijas viļņus, kurus varētu atklāt.

Protams, šāda kosmosa kuģa eksistence izraisa daudz jautājumu. Pirmkārt, kuģa apturēšana varētu būt ārkārtīgi sarežģīta, jo pasažieri nespēju ietekmēt pasauli ārpus varpas burbuļa. Vēl viens izaicinājums ir sistēmas stabilitāte:

«Nav (cik mums zināms) zināms stāvokļa vienādojums, kas uzturētu varpas dzinēja raksturlielumus stabilā konfigurācijā ilgā laika posmā. Tāpēc, lai gan sākotnēji var prasīt, lai varpas burbulis būtu nemainīgs, tas ātri novērsīsies no šā stāvokļa, un lielākajā daļā gadījumu telpas-laika deformācijas izzudīs vai sabruks centrālā punktā».

Tomēr šīs nestabilitātes dēļ to arī varētu atklāt. Ja varpas burbulis sabruktu, tas varētu radīt gravitācijas viļņus, kas ļoti atšķirtos no tipisku notikumu sekām, piemēram, nestabilas neitronu zvaigznes sabrukuma vai divu melno caurumu sadursmes. Tomēr pagaidām autoru secinājums nav nekas cits kā aizraujošs domas eksperiments. Nepieciešams turpināt darbu, lai izprastu varpas pēdas raksturlielumus un tās atklāšanas metodes.

Avots: The Byte