Porsche ir atjaunojis savu pirmo elektromobiļu Taycan. Pēc modernizācijas automobilis ne tikai mainījies vizuāli, bet arī uzlabojis baterijas jaudas, dinamiku un ātrās uzlādes iespējas.
Jaunais Porsche Taycan 2025. gada modeļš tiek piedāvāts divos korpuss variantos: sporta sedans un universālais Cross Turismo. Katra versija ir pieejama ar četriem pārnesumkārbas variantiem, kā arī ar aizmugurējo un pilnpiedziņu. Sedana cena svārstās no $101395 līdz $210995, un šī versija tiks pārdota šī gada rudenī. Cross Turismo modelis būs pieejams vēlāk šajā rudenī, sākot no $113095 un sasniedzot $213695.
Taycan 2023. gadā tika izlaists ar diviem bateriju variantiem: 79 kWh un 93 kWh. Modelim 2025. gadā Porsche tagad piedāvā arī 105 kWh bateriju paketi Performance Battery Plus. Porsche apgalvo, ka Taycan 2025. gadā kļūs par vienu no ātrāk uzlādējamajiem elektromobiļiem ceļā – no nulles līdz 80% enerģijai tiks atjaunots tikai 18 minūtēs. Jaunais Taycan varēs uzlādēties no pastāvīga strāvas uzlādes stacijām ar spriegumu līdz 800 V un jaudu līdz 320 kW. Jaunā augstas veiktspējas baterija var ilgāk uzturēt augstāku uzlādes ātrumu nekā agrāk.
Kopumā jaunais Taycan būs efektīvāks nekā iepriekšējie modeļi, pateicoties vairākiem faktoriem:
- Jauna uzlabota pārnesumkārba ar jaunu aizmugurē esošo dzinēju, kura jauda ir par 80 kW lielāka nekā tā priekštecis
- Modificēta impulsīva invertera ar optimizētu programmatūru
- Spēcīgākas baterijas
- Pārdomāts temperatūras vadība
- Jauna paaudzes siltuma sūknis
- Pārskatīta rekuperācijas un pilnpiedziņas stratēģija.
Porsche apgalvo, ka maksimālā rekuperācijas jauda bremzēšanas laikā no lielām ātrumskaitļiem ir palielinājusies par vairāk nekā 30% – no 290 līdz 400 kW. Turklāt visi atjaunotā Taycan versijas standarta aprīkojuma modeļi tiks aprīkoti ar speciāli izstrādātiem aerodinamiski optimizētiem 21 collu ratiem un riepām ar samazinātu braukšanas pretestību.
Visi šie uzlabojumi un optimizācijas ir ļāvušas samazināt Taycan paātrināšanas laiku no nulles līdz 60 jūdžu stundā (96,6 km/h):
- Aizmugurējais piedziņas variants – 4,5 sekundes (par 0,6 sekundēm labāks nekā iepriekš)
- Jaunais sedans Taycan Turbo S – 2,3 sekundes (par 0,3 sekundēm labāks nekā iepriekš). Tas padara to par "ātrāko sērijveida automašīnu, ko Porsche ir piedāvājis jebkad".
Tagad jaunais Taycan Turbo S saņem papildus 140 kW, izmantojot starta vadības režīmu. Tas palielina augstākās modeļa dzinēja jaudu līdz 700 kW vai 938 zirgspēkiem. Turklāt Porsche piedāvā "Apgāzt" pogu (push-to-pass), kas nodrošina papildus 70 kW jaudu (94 zirgspēki) uz 10 sekundēm.
Pašlaik Porsche nav publicējusi oficiālus datus par braukšanas attālumu, lai gan nesen kopā ar dažiem žurnālistiem veica pārbaudes dienvidkalifornijā, kur viens prototips veica iespaidīgus 364 jūdzes (587 km) uz vienas uzlādes.
Attiecībā uz dizainu, Taycan 2025. gadā ir jaunas priekšējās un aizmugurējās lukturi, kā arī jaunas priekšējās spārni. Iekšpusē var atrast jaunas sliekšņu uzlikas no pulēta alumīnija. Salonā ir piedāvātas augstas kvalitātes mikrošķiedras materiāla apdari, ko sauc par Race-Tex.
Jaunais Taycan jau ir pieejams pasūtījumam Ukrainā. Aptuvenā cena Porsche dīleru tīklā sākas no 3 798 480 grivnas. Ukrainā sporta automobilis parādīsies šī gada pavasarī.
Avots: The Verge
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra