OpenAI ģenerāldirektors Sems Oltmens paziņoja, ka uzņēmums zaudē naudu uz jaunās dārgās ChatGPT abonementa, kas maksā lietotājiem $200.
Dīvainā kārtā iemesls ir "pārāk lielais pieprasījums" — to izmanto biežāk nekā OpenAI prognozēja.
"Es personīgi izvēlējos cenu," — rakstīja Oltmens vienā no X publikācijām, — "un domāju, ka mēs gūsim nelielu peļņu".
ChatGPT Pro, kas tika ieviesta pagājušā gada beigās, nodrošina piekļuvi atjauninātai OpenAI mākslīgā intelekta modelim o1, o1 pro režīmam un noņem ātruma ierobežojumus vairākiem citiem uzņēmuma rīkiem, ieskaitot video ģeneratoru Sora.
Pašlaik OpenAI nav ienesīgs, neskatoties uz to, ka kopš dibināšanas ir piesaistījis aptuveni $20 miljardus. Ziņots, ka uzņēmums gaida ap $5 miljardiem zaudējumu, ienākumi pagājušajā gadā bija $3,7 miljardi. Galvenie izdevumi ir saistīti ar infrastruktūras un mākslīgā intelekta apmācību, darbinieku algām un biroju nomu. Iepriekš ChatGPT izmaksāja OpenAI aptuveni $700 000 dienā (caur TechCrunch), bet pašreizējie dati nav zināmi.
Uzņēmums pilnībā apzinās savu finansiālo stāvokli un nesen paziņoja, ka tam ir nepieciešams "vairāk kapitāla, nekā sākotnēji plānots", gatavojoties uzņēmuma restrukturizācijai, lai piesaistītu jaunus ieguldījumus. Ir baumas, ka, lai sasniegtu rentabilitāti, OpenAI izskata iespēju paaugstināt cenas dažādiem abonementu līmeņiem.
Tajā pašā laikā OpenAI ir diezgan optimistisks prognozējot, ka tā ienākumi 2029. gadā sasniegs $100 miljardus, un pats Oltmens vēlas, lai uzņēmuma čatbots šogad tiktu izmantots katram 8. cilvēkam uz Zemes.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra