Uz mākslīgā intelekta viļņa Ukrainā parādījusies jauna augsta amata vieta — mākslīgā intelekta direktors. Šādas vakances, kā norāda Forbes, jau atvēruši uzņēmumi Prostor, Nova ("Jaunā pasta") un lauksaimniecības holdinga uzņēmums MHP.
Pēc ekspertu aprēķiniem, šādai vakancei atalgojums var sākties no 6000 ASV dolāru mēnesī.
“Ja uzņēmumam ir budžets šai pozīcijai vismaz 6000 dolāru apmērā, šo vakanci iespējams aizpildīt divu līdz trīs mēnešu laikā,” intervijā Forbes norāda personāla atlases uzņēmuma Talando vadošā partnere Taīsija Mļuzan, piebilstot, ka konkrēti Nova budžets varot pārsniegt arī 10 000 dolāru. “Viņi ir gatavi pieņemt darbā arī ārzemju augstākā līmeņa vadītājus.”
Prostor un Nova darba sludinājumos norādīts, ka tiek meklēts speciālists ar vismaz trīs gadu pieredzi mašīnmācīšanās, datu analīzes vai mākslīgā intelekta jomā.
Ir skaidrs, ka ar vienu direktoru nepietiks, tāpēc būs nepieciešami papildu speciālisti komandā. Konsultāciju kompānijas RBC Group paplašinātās analītikas departamenta direktors Igors Filipenko lēš, ka neliela trīs cilvēku nodaļa jau prasīs vismaz 100 000 eiro lielu gada budžetu.
Tendence iecelt mākslīgā intelekta direktorus izplatās visā pasaulē. Jaunākais AWS ziņojumsAptaujā piedalījās 3739 IT vadītāji no 9 valstīm, tostarp Vācijas, ASV un Japānas. rāda, ka vairāk nekā 45% aptaujāto IT vadītāju šogad plāno mākslīgo intelektu izvirzīt par prioritāti. Turklāt 60% kompāniju jau ir mākslīgā intelekta direktors (CAIO), bet vēl 26% gatavojas ieviest šādu amata vietu līdz 2026. gadam.
Ārzemēs mākslīgā intelekta direktori atbild par tehnoloģijas ieviešanas stratēģijas koordinēšanu uzņēmumu struktūrvienībās. Formāli izstrādāta stratēģija gan ir tikai 14% aptaujāto organizāciju (tiek prognozēts, ka līdz 2026. gadam šis rādītājs sasniegs 76%). Kopumā 90% uzņēmumu dažādos veidos eksperimentē ar mākslīgo intelektu. Interesants fakts: tādi uzņēmumi kā Amazon un Airbnb jau uzaicinājuši mākslīgā intelekta ekspertus savās valdēs.
Starp galvenajiem izaicinājumiem, īstenojot mākslīgā intelekta risinājumus, uzņēmumi min kvalificētu speciālistu trūkumu (55%), lielus izdevumus (48%) un pašu mākslīgā intelekta modeļu nepilnības, piemēram, “halucinācijas” (40%). Tajā pašā laikā 92% plāno jau 2025. gadā pastiprināti meklēt dažādu līmeņu mākslīgā intelekta speciālistus.
Komentāri (0)
Šobrīd nav neviena komentāra